Παιχνίδι και αποπλάνηση. Ταυτότητα και στερεότυπα. Ρεαλισμός και μυθοπλασία. Η νέα καμπάνια της United Colors of Benetton αποτελεί μια έκρηξη αισθητικών θεμάτων που αντικατοπτρίζουν τη ζωτικότητα της νέας συλλογής Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023, σχεδιασμένη από τον καλλιτεχνικό διευθυντή της εταιρείας, Andrea Incontri.

Με επίκεντρο τα ρούχα και πλημμυρισμένη από αισθητικά θέματα που δημιουργούν νέα ταυτότητα, η συλλογή Άνοιξη-Καλοκαίρι 2023 σηματοδοτεί άλλο ένα ορόσημο

Η δημιουργική ομάδα της Benetton, που ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία της προηγούμενης συλλογής, ανέλαβε να εδραιώσει τον προσανατολισμό των στυλιστικών κανόνων της μάρκας με κύριο γνώμονα τη μόδα.

Φωτογράφος της συλλογής είναι ο Giampaolo Sgura, στυλίστας ο Jakob K. από τη Δανία και κορυφαία μοντέλα η Rianne Van Rompaey και η Selena Forrest. Τα κύρια θέματα της συλλογής – με τα εμβληματικά χρώματα της Benetton – ξεχωρίζουν πάνω σε γκρι φόντο.

Εκτός από τις κλασικές οριζόντιες ρίγες, το βασικό στοιχείο της νέας συλλογής είναι τα φρούτα. Μήλα, αχλάδια και κεράσια φυτρώνουν σαν γιγάντιες εικόνες πάνω σε μπλούζες, ζακέτες, τσάντες και καπέλα, σχηματίζοντας ατελείωτα μοτίβα.

Πρόκειται για ένα ποπ, νεανικό ύφος που από τη μια πλευρά αντλεί έμπνευση από τον κόσμο των κινουμένων σχεδίων και από την άλλη θέτει ερωτήματα σχετικά με το φυσικό και το τεχνητό, την αυθεντικότητα και τη μυθοπλασία. Με την ίδια διάθεση, στο βίντεο της καμπάνιας, τα μήλα, οι φράουλες και τα κεράσια μετατρέπονται σε όργανα ελαφριάς και παιχνιδιάρικης αποπλάνησης.

Τα ρούχα είναι ανάλαφρα και εύχρηστα. Μπουρνούζια και ρόμπες που μετατρέπονται σε σακάκια· μποξεράκια που μετατρέπονται σε σορτς. Οι άντρες φορούν φούστες, ενώ οι γυναίκες φορούν υπερμεγέθη τζιν κοστούμια. Πρόκειται για έναν κόσμο υβριδικό και αυθόρμητο που εξυμνεί την αίσθηση της ποικιλομορφίας της Benetton ζητώντας από τους ανθρώπους να είναι ο εαυτός τους.

Σε αυτή τη συλλογή, ο σχεδιαστής επικεντρώθηκε στο θέμα των φρούτων, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την ποιότητα των συγκεκριμένων τροφών, και πώς μας επηρεάζουν τόσο οπτικά όσο και σωματικά αλλά και πολιτισμικά. Η απάντηση είναι ένα πλήθος από κεράσια, μήλα και αχλάδια διαφόρων μεγεθών – αληθινά, τεχνητά, βιολογικά ή pop – σε γυαλιστερά χρώματα, τυπωμένα ή ραμμένα πάνω σε μίνιμαλ πουκαμίσες, φορέματα, ζιπ-κιλότ, τοπ, ρούχα παραλίας, φαρδιά πουκάμισα, πουλόβερ και μακριές ζακέτες. Η συλλογή περιλαμβάνει και μια τεράστια γκάμα πλεκτών.

Ειδικότερα, ο Incontri εργάστηκε πάνω στα πλεκτά και τα προσέγγισε ιδιαίτερα συστηματικά, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που έχει μια ιστορική μάρκα όπως η Benetton πάνω στα ζακάρ και στα μελανζέ πουλόβερ, στις δαντέλες, στους ταφτάδες και στις μουλινέ κλωστές, ή χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα βαμβακερά νήματα. Όλα φέρουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Γίνε ο εαυτός σου, χρησιμοποίησε αυτό το πλήθος φινιρισμάτων, χρωμάτων και υφασμάτων για να γίνεις ό,τι θέλεις. Αναμίξετε, συνδυάστε και επιλέξτε την αγαπημένη σας «γεύση».

Ακόμα και οι ρίγες, μια από τις υπογραφές της Benetton, στα χέρια του Incontri αποκτούν έναν ανάλαφρο και δροσερό αέρα. Αναφέρονται διακριτικά στο κολεγιακό στυλ, το glam rock, την κουλτούρα του τένις της δεκαετίας του ’80. Κομψά φορέματα, κιμονό και κοστούμια από ποπλίνα, καλοκαιρινά φορέματα από βαμβάκι Vichy, με στοιχεία ανοιχτόχρωμου ή δίχρωμου denim.

Τη συλλογή συμπληρώνουν τα αξεσουάρ παίζουν σημαντικό ρόλο, με την υπογραφή Be Bag – που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2022, μαζί με μια ειδική συλλογή – από οικολογικό δέρμα Saffiano, διαθέσιμο σε διάφορα χρώματα και σχήματα, με μοτίβα από κεράσια, μήλα και αχλάδια, καθώς και ζώνες, τσάντες bucket με ένθετα και ιμάντες ώμου.
Η γκάμα υποδημάτων περιλαμβάνει τσόκαρα με καρφιά, πλατφόρμες, παντόφλες από οικολογικό δέρμα με λαστιχένια σόλα διπλά ενισχυμένη, καθώς και παντόφλες από καουτσούκ με ανοιχτά δάχτυλα.