Η έναρξη εργασιών θεωρείται μια από τις πιο βασικές δεξιότητες των εκτελεστικών λειτουργιών. Αναφέρεται στην ικανότητά μας να ξεκινήσουμε μια οποιαδήποτε εργασία στην ώρα που πρέπει. Αυτό απαιτεί οργάνωση, σωστή διαχείριση του χρόνου, συγκέντρωση, προγραμματισμό και ιεράρχηση προτεραιοτήτων.
Με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε έναν μαθητή να ξεκινήσει να κάνει τις εργασίες του;
• Ο μαθητής επιλέγει την ώρα που επιθυμεί να ξεκινάει τις εργασίες σε καθημερινή βάση και προσπαθεί να τη διατηρήσει.
• Για τους μικρότερους μαθητές, σχεδιάζουμε έναν πύραυλο σε ένα λευκό χαρτόνι ή φτιάχνουμε μαζί τους με lego. Τους ενημερώνουμε, πως κάθε φορά που θα αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση και ο πύραυλος θα πετάει, εκείνοι θα ξεκινούν τις εργασίες τους.
• Όταν ένας μαθητής δείχνει μια αρνητική διάθεση να ξεκινήσει μια εργασία, του ζητάμε είτε να σκεφτεί είτε να γράψει έναν με δύο λόγους που πιστεύει πως θα αποτελέσουν κίνητρο για να αρχίζει να δουλεύει. Για παράδειγμα, αν ξεκινήσει άμεσα, θα τελειώσει νωρίς και θα έχει χρόνο στη διάθεσή του να ασχοληθεί με την αγαπημένη του δραστηριότητα.
• Του ζητάμε να σκεφτεί πως αν είχε ένα φανταστικό φίλο και του ζητούσε ορισμένες συμβουλές για τον τρόπο που μπορεί να ξεκινήσει μια εργασία, τί θα του έλεγε.
• Να δημιουργήσει μια λίστα με τις εργασίες που έχει να κάνει, βάζοντας προτεραιότητες και δίπλα γράφοντας την ώρα. Κάθε φορά που θα ολοκληρώνει μια εργασία, θα κάνει τσεκ.
• Φροντίζει να έχει οργανώσει τον χώρο που θα εργαστεί και να απομακρύνει όλα όσα του αποσπούν την προσοχή.
• Ενισχύουμε τον μαθητή με κάθε τρόπο να γράψει δικούς του τρόπους που μπορεί να προγραμματίσει την εκκίνηση των εργασιών και να διατηρήσει τον χρόνο που έχει θέσει.
• Μαθαίνει να χρησιμοποιεί ένα χρονόμετρο, θέτοντας τον χρόνο που θέλει να ξεκινήσει την εργασία και να την ολοκληρώσει. Μόλις τελειώσει ο χρόνος, ο μαθητής κάνει ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα, μέχρι την επόμενη εργασία.