Τα Syllaboards είναι μικροί ξύλινοι πίνακες που μοιάζουν με τα ξυλάκια παγωτού, όπου στην επιφάνειά τους μπορούμε να σχεδιάσουμε τετράγωνα, ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών που είναι η κάθε λέξη. Μπορούμε να προμηθευτούμε διαφανείς χάρακες και πάνω τους να κολλήσουμε τετράγωνα από χαρτί με λεία επιφάνεια, ώστε η χρήση τους να είναι συχνή.
Με ποιον τρόπο μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στην ορθογραφία;
- Δίνουμε στον μαθητή τους ξύλινους πίνακες. Αν έχουμε ετοιμάσει τους διαφανείς χάρακες με τα τετράγωνα, τους δίνουμε όλους.
- Λέμε στον μαθητή τη λέξη και ο μαθητής την επαναλαμβάνει, γράφοντάς την ταυτόχρονα στον αέρα.
- Κάνουμε τις εξής ερωτήσεις:
Πόσες συλλαβές βλέπεις στη λέξη;
Μπορείς να σχεδιάσεις τον αντίστοιχο αριθμό τετραγώνων ανάλογα με τον αριθμό συλλαβών της λέξης, στο ξύλινο πινακάκι ή να επιλέξεις τον χάρακα με τον αντίστοιχο αριθμό τετραγώνων;
Πόσα φωνήεντα βλέπεις στη λέξη;
Μπορείς να τα γράψεις με κόκκινο χρώμα;
Μπορείς να συμπληρώσεις τις συλλαβές των λέξεων με τα γράμματα που λείπουν;
Ποια λέξη βγαίνει;
Μπορείς να τη γράψεις στο χαρτί; Πιστεύεις πώς είναι σωστά η λέξη γραμμένη;
Μπορείς να γράψεις τη λέξη μέσα σε μια πρόταση;
- Μόλις ο μαθητής ολοκληρώσει την ορθογραφία των λέξεων, τις μαθαίνει απ’ έξω.
- Ο μαθητής γράφει τις λέξεις τη μία κάτω από την άλλην, από μνήμης.
- Αν τα λάθη επιμένουν, τότε ο μαθητής γράφει τις λέξεις στα Syllaboards, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.
- Σε αυτές τις λέξεις, ζητάμε από τον μαθητή να μας πει σε ποιο μέρος του λόγου ανήκουν και να τις κλίνει.
- Αν το λάθος είναι θεματικό, τότε ζητάμε από τον μαθητή να γράψει λέξεις της ίδιας οικογένειας.