Τα παιδιά με δυσλεξία δεν έχουν επαρκή αναγνωστική ικανότητα, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν μειωμένη ταχύτητα ανάγνωσης και έλλειψη κατανόησης του κειμένου, αν και διαθέτουν τις απαραίτητες γνωστικές ικανότητες και εκπαιδευτικές ευκαιρίες. Οι αναγνωστικές τους δυσκολίες αποδίδονται σε φωνολογικά ελλείμματα. Πρόσθετοι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα ανάγνωσης είναι η γραμματοσειρά και το μέγεθος των γραμμάτων, με τα οποία είναι γραμμένο ένα κείμενο.
Σύμφωνα με Ευρωπαίους ερευνητές, το μέγεθος των γραμμάτων που είναι μεγαλύτερο από το κανονικό και έχουν απόσταση μεταξύ τους, ενισχύουν την ταχύτητα της ανάγνωσης κατά 20%. Τα παιδιά με δυσλεξία επηρεάζονται από αυτό που ονομάζεται ¨crowding¨. Δηλαδή, δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν ή να διαβάσουν κάποιο γράμμα το οποίο βρίσκεται δίπλα σε κάποιο άλλο, ειδικά αν αυτό έχει παρόμοια μορφή.
Οι γραμματοσειρές Arial και Verdana, με μέγεθος γραμμάτων 14pt ή 16pt σύμφωνα με τους ερευνητές, τείνουν να είναι πιο φιλικές προς τα παιδιά με δυσλεξία. Οι συγκεκριμένες γραμματοσειρές προτείνονται καθώς τα γράμματα είναι πιο στρογγυλά, χωρίς ουρές και άλλα χαρακτηριστικά που να μην αναγνωρίζεται η μορφή τους και αφήνουν λίγο χώρο ανάμεσα στα γράμματα της λέξης. Αντιθέτως, οι γραμματοσειρές, όπως η Georgia και Times New Roman, συχνά δυσκολεύουν τα άτομα με δυσλεξία να αναγνωρίσουν τα βασικά σχήματα των γραμμάτων, κυρίως γιατί περιέχουν ουρές που μπερδεύουν, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ταχύτητα ανάγνωσης ενός κειμένου.
Σύμφωνα με το British Dyslexia Association, πολλοί μαθητές με δυσλεξία εκφράζουν έντονα συναισθήματα, όταν καλούνται να αναγνώσουν κείμενα όπου οι γραμματοσειρές με τις οποίες είναι γραμμένα δεν είναι εύκολα αναγνωρίσιμες. Είναι, λοιπόν, σημαντικό τόσο εμείς οι γονείς, όσο και οι εκπαιδευτικοί, να δίνουν κείμενα για ανάγνωση με ευανάγνωστες γραμματοσειρές, με το κατάλληλο μέγεθος γραμμάτων.