Έχεις αύριο ορθογραφία; Έκανες την ορθογραφία σου; Να γράψεις τρεις φορές τα λάθη σου! Έλα να μάθουμε την ορθογραφία σου. Θα σε κυνηγάω για να κάνουμε την ορθογραφία; Τοπρωί να ξαναγράψεις την ορθογραφία.
Αν μετρήσουμε τις φορές που έχουμε χρησιμοποιήσει αυτές τις προτάσεις και πόσες ακόμα, που αφορούν την ορθογραφία μόνο του παιδιού για το σχολείο, σίγουρα θα χάσουμε το μέτρημα.
Πώς, λοιπόν, μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να μάθουν με έναν ευχάριστο, αλλά παράλληλα και εποικοδομητικό τρόπο την ορθογραφία που έχει για την επόμενη μέρα στο σχολείο; Απλά! Χρησιμοποιώντας μια τσουλήθρα!
Τι κάνω!
- Βρίσκω από το internet ή σχεδιάζω μια τρισδιάστατη τσουλήθρα, με σκάλα.
- Το παιδί διαβάζει τις λέξεις ή τις προτάσεις που έχει για ορθογραφία 3χ, βάζοντας από κάτω τον δείχτη του χεριού του (οπτικός τύπος). Προσπαθεί να τις μάθει απ’ έξω.
- Το παιδί ακούει τις λέξεις ή τις προτάσεις που έχει για ορθογραφία και τις επαναλαμβάνει, 3χ (ακουστικός τύπος). Προσπαθεί να τις μάθει απ’ έξω.
- Γράφω με μαύρο μαρκαδόρο τις λέξεις ή τις προτάσεις που έχει για ορθογραφία με κόκκινο χρώμα, σε κίτρινεςκάρτες. Ζητώ από το παιδί να ιχνηλατήσει τις λέξεις ή τις λέξεις από τις προτάσεις, διαβάζοντάς τες, 3χ (κιναισθητικός τύπος). Προσπαθεί να τις μάθει απ’ έξω.
- Βάζω μπροστά του την τσουλήθρα. Το παιδί, ξεκινώντας από το πάνω μέρος της τσουλήθρας, λέει την κάθε λέξη ή πρόταση, γλιστρώντας το χέρι του προς τα κάτω. Έπειτα, με γρήγορο τρόπο, λέει πάλι τις λέξεις ή τις προτάσεις, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.
- Το παιδί, χρησιμοποιώντας τη σκάλα, (για να ανέβει στη τσουλήθρα) σε κάθε σκαλοπάτι λέειτην κάθε λέξη ή πρόταση, φτάνοντας στην αρχή της τσουλήθρας. Κατόπιν, γλιστράει το χέρι του στην τσουλήθρα, λέγοντας όσο πιο γρήγορα μπορεί την ορθογραφία του.
- Σχεδιάζω κενές γραμμές, όσες είναι οι λέξεις ή οι προτάσεις και το παιδί γράφει την ορθογραφία του.
- Τέλος, το παιδί κάνει αυτοδιόρθωση, διαγράφοντας με μια γραμμή το λάθος και γράφοντας από πάνω το σωστό γράμμα.
Ο σωστός τρόπος εκμάθησης της ορθογραφίας είναι πολύ σημαντικός. Αν το παιδί μάθει, από την πρώτη στιγμή που έρχεται σε επαφή με την ορθογραφία τον σωστό τρόπο, τότε θα του γίνει ρουτίνα και θα φτάσει σε σημείο να την κάνει μόνος του.