Το μάθημα των Μαθηματικών αποτελεί ένα πολύ ξεχωριστό κομμάτι της εκπαίδευσης. Το παιδί έρχεται από πολύ νωρίς αντιμέτωπο με διάφορες μαθηματικές έννοιες, τις οποίες χρησιμοποιεί καθημερινά, χωρίς να το καταλαβαίνει, πάντα.
Όταν το παιδί βρίσκεται στο Νηπιαγωγείο, το οποίο αποτελεί το βασικό του εισιτήριο για την είσοδό του στο Δημοτικό, εκπαιδεύεται στις βασικές μαθηματικές έννοιες, ώστε αυτές να σταθούν η αφορμή να προβληματιστεί, να συζητήσει, να συγκρίνει, να συσχετίσει τη λογική με τα μαθηματικά.
Οπότε, τι ακριβώς θα μπορούσε να μάθει ένα παιδί στο κομμάτι των Μαθηματικών, κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Νηπιαγωγείο;
- Να μάθει να διαβάζει και να γράφει τους αριθμούς.
- Να μάθει να μετράει, τουλάχιστον μέχρι το 20 και αντίστροφα.
- Να μάθει να αναγνωρίζει τους αριθμούς ως σύμβολα και να τους αντιστοιχεί (π.χ. 8 – οχτώ και οχτώ τελείες).
- Να μάθει να κατηγοριοποιεί τους κύβους ανάλογα με το μέγεθος (μικρότερο, μεγαλύτερο, μεσαίο), το σχήμα και το χρώμα.
- Να μάθει να φτιάχνει διάφορα μοτίβα (π.χ. φτιάχνουμε ένα μοτίβο με ένα πράσινο κύβο Lego, με ένα κόκκινο κύβο Lego, με ένα κίτρινο κύβο Lego και με ένα μοβ κύβο Lego και του ζητάμε να κάνει το ίδιο).
- Να μάθει να καλύπτει διάφορες επιφάνειες σχημάτων με κύβους, πλαστελίνη, χνουδωτά μπαλάκια.
- Να μάθει τα βασικά γεωμετρικά σχήματα και να τα φτιάχνει (π.χ. αν έχω τον αριθμό 4, πόσα ξυλάκια θα χρησιμοποιήσω για να φτιάξω ένα τετράγωνο; Με τον αριθμό 4, ποια σχήματα μπορώ να φτιάξω;).
- Να μάθει τις έννοιες περισσότερα – λιγότερα.
- Να μάθει να προσθέτει και να αφαιρεί με αριθμούς, τουλάχιστον, ως το 10 (π.χ. με τη χρήση domino 3 + 2= 5 / 5 – 2 =3 ή ρίχνουμε δύο τρισδιάστατα ζάρια και βρίσκουμε το αποτέλεσμα).
- Να μάθει να παίζει επιτραπέζια παιχνίδια με ζάρια.
- Να μάθει να χειρίζεται τις πιθανότητες (π.χ. Πόσες φορές έφερες τον αριθμό 8;)
- Να μάθει να χειρίζεται τις ανισότητες (π.χ. σε ένα χαρτί γράφουμε τον αριθμό 5 και πάνω από αυτόν ζωγραφίζουμε τελείες ή βάζουμε 5 κομμάτια Lego, δίπλα σχεδιάζουμε ένα μεγάλο τετράγωνο και δίπλα γράφουμε τον αριθμό 3 πάνω από αυτόν ζωγραφίζουμε τελείες ή βάζουμε 3 κομμάτια Lego. Ποιος αριθμός είναι πιο μεγάλος;)
- Να μάθει να σειροθετεί και να αναπτύσσει τις χωροχρονικές σχέσεις.
Ένα παιδί, μέσα από τη χρήση ενός καταρτισμένου εκπαιδευτικού υλικού, μπορεί να συνειδητοποιήσει όλες τις βασικές μαθηματικές έννοιες και να τις χρησιμοποιήσει, όχι μόνο στο ξεκίνημα του Δημοτικού, αλλά και σε ολόκληρη τη ζωή του.