Αν κοιτάξουμε μέσα από τα μάτια των μικρών παιδιών, το πιθανότερο είναι να δούμε πως εκείνα, ειδικά τα παιδιά με δυσλεξία, βλέπουν τα γράμματα της αλφαβήτου να χοροπηδούν, μέσα σε μια λευκή κόλλα.
Αν τους ζητήσουμε να γράψουν, ακόμα και με κεφαλαία γράμματα που είναι πιο εύκολα στη γραφή, θα δούμε κάποια πάνω, κάποια κάτω, κάποια καμπυλωτά και πάει λέγοντας.
Οι διπλές γραμμές, κατά προτίμηση οι μαύρες και έντονες γραμμές, είναι αυτές που έρχονται και βάζουν τα γράμματα στη θέση τους.
-Στην αρχή, μπορούν να είναι με πλαίσιο και με μια διακεκομμένη γραμμή ανάμεσα.
-Έπειτα, μπορεί να υπάρχει μια απόσταση μεταξύ τους και ανάμεσα μια διακεκομμένη γραμμή.
-Ακόμα, μπορεί να υπάρχουν δύο λεπτές γραμμές πάνω και δύο λεπτές γραμμές κάτω και μια διακεκομμένη γραμμή ανάμεσα.
-Τέλος, μπαίνουν οι διπλές γραμμές, χωρίς διακεκομμένη γραμμή ανάμεσα.
Τα παιδιά θα πρέπει να προσέχουν πολύ τον τρόπο που τοποθετούν τα γράμματα πάνω στις γραμμές. Παρατηρούν τον τρόπο που παρουσιάζονται, αρχικά τα κεφαλαία πάνω στις γραμμές και τα αντιγράφουν δύο φορές. Έπειτα, ακολουθούν την ίδια διαδικασία και στα πεζά γράμματα. Εδώ είναι σημαντικό να παρατηρήσουν ποια γράμματα εξέχουν από την κάτω γραμμή, ποια από την πάνω γραμμή, ποια έχουν την ίδια φορά. Αυτό, βέβαια, που παρατηρείται είναι πως τα παιδιά δε μαθαίνουν τη γραφή των γραμμάτων με τη σειρά πάνω στις διπλές γραμμές.
Η σωστή γραφή των κεφαλαίων και πεζών γραμμάτων στις διπλές γραμμές είναι πολύ σημαντική. Έτσι, θα μάθουν να γράφουν ομοιόμορφα, στρογγυλά και θα παρουσιάζουν ένα καθαρογραμμένο γραπτό.
Έπειτα, σε πιο προχωρημένο στάδιο, θα μπορούν να γράφουν και σε λευκή κόλλα, έχοντας στο μυαλό τους τις διπλές, νοητές γραμμές.
Πηγές:
Βασικοί Κανόνες Γραφής (2017), Ιωάννα Δημητριάδου, Upbility.gr
Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου, Α΄ και Β΄ Δημοτικού (2017), Ιωάννα Δημητριάδου, Upbility.gr