Πώς θα κάνουμε τα διδυμάκια μας να γίνουν καλύτεροι μαθητές; Ε, ναι, αυτό είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο που μας απασχολεί όλες! Τι λέτε να τα ωθήσουμε να κοιτάνε πού και πού έξω από το παράθυρο της τάξης και να βλέπουν το πράσινο τοπίο;
Το να περνάμε μαζί τους χρόνο στην εξοχή, με μια βόλτα ή μια εκδρομή, έχει επιβεβαιωμένα θετικό αντίκτυπο πάνω τους σε πολλά σημεία- από την έκρηξη της δημιουργικότητάς τους μέχρι το να αντιμετωπίζουν με μεγαλύτερη χαρά τη γυμναστική. Τι γίνεται όμως στο σχολείο; Πόση επαφή έχουν τα παιδιά μας με το πράσινο και πόσο σημαντικό είναι αυτό;
Μια νέα έρευνα έδειξε ότι απλά και μόνο η θέα της τάξης στο φυσικό περιβάλλον μπορεί να κάνει θαύματα στους μαθητές! Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, οι μαθητές που είχαν τάξεις με θέα στο πράσινο είχαν καλύτερες επιδόσεις και λιγότερο στρες.
Στη μελέτη αυτή συμμετείχαν 94 μαθητές από πέντε σχολεία, που κάθονταν σε τρεις διαφορετικού τύπου τάξεις: Η μία δεν είχε καθόλου παράθυρα, η δεύτερη είχε παράθυρο που έβλεπε σε άλλο κτίριο ή σε χώρο πάρκινγκ και η τρίτη είχε θέα σε χώρο πρασίνου. Κατά τα άλλα, οι αίθουσες ήταν ίδιες, στη διάταξη, στην επίπλωση, στην χωρητικότητά τους. Αφού τα παιδιά έκαναν μια προετοιμασία, έπρεπε να υποβληθούν σε δύο τεστ, με ένα δεκάλεπτο διάλειμμα στο ενδιαμέσο, πάντα μέσα στην τάξη. Συμπλήρωσαν μάλιστα ένα ερωτηματολόγιο για να μετρηθεί το επίπεδο του στρες και η πνευματική τους κόπωση.
Τα αποτελέσματα; Οι μαθητές στις τάξεις με θέα στο πράσινο σημείωσαν 13% καλύτερη επίδοση στα τεστ και χαμηλότερο ποσοστό στρες μετά το διάλειμμα. Οι ερευνητές υποστήριξαν ότι όταν ο μαθητής συγκεντρώνεται σε μια εργασία που απαιτεί πενυματική κόπωση, η προσοχή του ασυναίσθητα θα οδηγηθεί σε συγκεκριμένα πράγματα όταν κάνει διάλειμμα. Και όταν κοιτάζει έξω από το παράθυρο, στην ηρεμία του πράσινου τοπίου, αναπληρώνει την πνευματική του ενέργεια!
Εσάς, τα διδυμάκια σας τη θέα έχουν από την τάξη τους; Έχετε αναρωτηθεί;