Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά των μαθητών με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες είναι η αδύναμη εργασιακή μνήμη και οι δυσκολίες που σχετίζονται με τον προσανατολισμό στον χρόνο. Για αυτό, η δυσκολία αποστήθισης των εποχών, των μηνών και των ημερών είναι εμφανής. Οι δραστηριότητες που περιγράφονται παρακάτω στοχεύουν στην απομνημόνευσή τους και για αυτό ζητείται και η συμμετοχή του μαθητή. Εξάλλου πολλές μελέτες δείχνουν το πόσο εποικοδομητική είναι η συμμετοχή του στη δημιουργία μιας δραστηριότητας. Το υλικό με το οποίο θα δουλέψουμε, έχουμε φροντίσει να το στείλουμε στον μαθητή, από την προηγούμενη μέρα.
Για τις εποχές μπορούμε να μιλήσουμε για τα χαρακτηριστικά τους, ποιοι μήνες αντιστοιχούν σε κάθε εποχή και να τον βοηθήσουμε να φτιάξει εικόνες μέσα στο μυαλό του. Για παράδειγμα, να φτιάξει έναν τεράστιο ήλιο και στο εσωτερικό να σχεδιάσει ένα χαρακτηριστικό της κάθε εποχής, που αφορά τον καιρό. Κατόπιν, μπορεί να κάνει τον δημοσιογράφο και να πει τον καιρό, για παράδειγμα για το φθινόπωρο. Του ετοιμάζουμε μια λίστα με λέξεις που μπορεί να χρησιμοποιήσει, όπως θερμοκρασία, άνεμοι, βαθμούς κελσίου, πνέουν, κρύο, ζέστη, καταιγίδες, χιόνι και ξεκινάει να περιγράψει τον καιρό πρώτα προφορικά και μετά γραπτά. Μπορούμε να του ζητήσουμε να έχει δίπλα τους 4 μικρές σακούλες και να βάλει ετικέτες με τις εποχές του χρόνου. Συνδυάζουμε την κάθε εποχή και με ένα χρώμα, για παράδειγμα το κίτρινο με το φθινόπωρο. Σε κίτρινες κάρτες, γράφουμε με μαύρο μαρκαδόρο τους μήνες του φθινοπώρου, όπου δίπλα σε κάθε μήνα, βρίσκουμε λέξεις με τις αρχικές συλλαβές των μηνών, για παράδειγμα για τον μήνα Οκτώβριο, βρίσκουμε τη λέξη οκτώ, που ξεκινάει από το Οκτ- και το γράφουμε δίπλα στον μήνα, μέσα σε πλαίσιο κλειδιού. Αφού ολοκληρώσουμε αυτή τη διαδικασία για όλες τις εποχές, ο μαθητής φέρνει μπροστά του τις μικρές σακούλες.
Ξεκινάμε με το φθινόπωρο, όπου ο μαθητής παίρνει τους μήνες που αντιστοιχούν, τους διαβάζει, ιχνηλατεί με τον δείχτη του χεριού του τη λέξη κλειδί, προφέροντας τους ήχους και μετά και τους βάζεις μέσα στη σακούλα του φθινοπώρου. Πριν προχωρήσει στις επόμενες εποχές, κάνει το εξής. Προσπαθεί να θυμηθεί τους μήνες, αν χρειαστεί το βοηθάμε, και να τους γράψει 3χ, σε ένα φύλλο χαρτί. Δίπλα σε κάθε μήνα, κάνει ένα τετράγωνο και εκεί γράφει τη λέξη κλειδί του μήνα. Αν για τον Σεπτέμβριο έχει τη λέξη σέπια, για τον Οκτώβριο τη λέξη οκτώ και για τον Νοέμβριο τη λέξη Νόβα, γράφει την εξής ιστορία: Το καλαμάρι έριξε σέπια, για να γλυτώσει από οκτώ μεγάλα ψάρια. Κατάφερε και κρύφτηκε μέσα σε μια σπηλιά, όπου ο αστέρας Νόβα του έδειξε τον δρόμο από ψηλά. Χρωματίζει το μέρος της λέξης κλειδί, από όπου ξεκινάει ο αντίστοιχος μήνας. Βλέποντας το χρωματισμένο κομμάτι, λέει τους μήνες με τη σειρά. Τέλος, γράφει τους μήνες και τις λέξεις-κλειδιά, από μνήμης.
Για τις ημέρες της εβδομάδας, μπορούμε να του ζητήσουμε να φτιάξει το καθημερινό του πρόγραμμα, όπως εκείνο το φαντάζεται και με το ίδιο υπάρχον πρόγραμμα, να γράψει τις ομοιότητες και τις διαφορές.
Για τις εποχές, τους μήνες και τις ημέρες, πάντα κάνουμε ερωτήσεις που αφορούν τον χρόνο, για παράδειγμα –Τι ημέρα είχαμε χθες; -Ποιος μήνας είναι πριν τον Δεκέμβριο ή μετά τον Ιανουάριο; -Ποιον μήνα έχει τα γενέθλιά σου και σε ποια εποχή ανήκει; -Σε ποιον μήνα αντιστοιχεί η εικόνα με τον αστέρα Νόβα;