Πολλοί μαθητές με δυσλεξία βιώνουν έντονο άγχος όταν έρχονται αντιμέτωποι με καταστάσεις που θεωρούν πως θα δυσκολευτούν να διαχειριστούν, πως θα τους κοροϊδέψουν σε μια ενδεχόμενη αποτυχία ή πως θα ντροπιαστούν. Όταν, λοιπόν, αντιμετωπίζουν επανειλημμένες αποτυχίες στη διάρκεια των προσπαθειών τους, διακατέχονται από άγχος και η καθημερινότητά τους γίνεται πιο δύσκολη.
Πώς μπορούμε να διώξουμε το άγχος μιας συγκεκριμένης στιγμής της καθημερινότητάς τους;
PEXELS Photo by Jessica Lewis
Η δραστηριότητα 5,4,3,2,1 βοηθάει τους μαθητές με δυσλεξία, να επικεντρωθούν στη στιγμή που αισθάνονται άγχος, απομακρύνοντας όλες τις αρνητικές σκέψεις του παρελθόντος που πυροδοτήθηκαν λόγω του συγκεκριμένου γεγονότος.
- Ζητάμε από τον μαθητή να πάρει μερικές ανάσες, ώστε να ηρεμήσει.
- Ζητάμε από τον μαθητή να μας αναφέρει αυτό που του προκάλεσε άγχος, όπως τη μελέτη που έχει να κάνει για το διαγώνισμα μαθηματικών.
- Ζητάμε να περιγράψει τον χώρο που βρίσκεται τη συγκεκριμένη στιγμή, όσο καλύτερα μπορεί.
- Ζητάμε να μας πει 5 πράγματα που βλέπει. Έπειτα, τα γράφει ή τα ζωγραφίζει σε ένα χαρτί.
- Ζητάμε να μας πει 4 πράγματα που μπορεί να αγγίξει. Σηκώνεται και αγγίζει αυτά τα πράγματα.
- Ζητάμε να μας πει 3 πράγματα που μπορεί να ακούσει, κλείνοντας τα μάτια.
- Ζητάμε να μας πει 2 πράγματα που μπορεί να μυρίσει και θα του φέρουν όμορφες αναμνήσεις.
- Ζητάμε να μας πει 1 πράγμα που θα ήθελε να δοκιμάσει, όπως μια σοκολάτα στον χώρο που βρίσκεται.
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορεί να γίνεται σε οποιονδήποτε χώρο βρίσκονται οι μαθητές και αισθάνονται πως θέλουν με κάθε τρόπο να αποβάλουν το άγχος τους. Τους βοηθάει να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να απομακρύνουν τις αρνητικές σκέψεις και να εστιάζουν την προσοχή τους σε αυτό που συμβαίνει αυτήν τη στιγμή.