Ένα παιδί με ΔΕΠ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής) έχει περιορισμένες ικανότητες συγκέντρωσης. Αδυνατεί να εστιάσει σε λεπτομέρειες, αδυνατεί να τηρήσει συγκεκριμένες οδηγίες, ώστε να βγάλει εις πέρας μια εργασία και δυσκολεύεται με τα μαθήματα του σχολείου που απαιτούν προσοχή, όπως η ορθογραφία.
Πώς μπορούμε, λοιπόν, ως γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά με διάσπαση προσοχής να μελετήσουν την ορθογραφία του σχολείου, έτσι ώστε να τη θυμούνται την επόμενη ημέρα;
Ο γονιός περνάει με κίτρινο ή με πράσινο stabilo τις λέξεις ή τις προτάσεις που έχει το παιδί για ορθογραφία. Συνήθως η ορθογραφία είναι μέσα από τα σχολικά βιβλία ή από κάποιο φυλλάδιο.
Το παιδί:
-Διαβάζει 1χ τις λέξεις ή τις προτάσεις από μέσα του.
-Διαβάζει 1χ τις λέξεις ή τις προτάσεις απ’ έξω.
-Αντιγράφει 1χ τις λέξεις ή τις προτάσεις στο τετράδιό του.
-Διαβάζει 1χ τις λέξεις ή τις προτάσεις, οι οποίες είναι γραμμένες με τον δικό του γραφικό χαρακτήρα, από μέσα του.
-Διαβάζει 1χ τις λέξεις ή τις προτάσεις απ’ έξω.
-Στις λέξεις, ο γονιός τραβάει γραμμές, όσες είναι ο αριθμός των λέξεων, τη μία κάτω από την άλλη.
-Στις προτάσεις, ο γονιός τραβάει γραμμές, ανάλογα με το μέγεθος των λέξεων.
-Το παιδί, δείχνει την κενή γραμμή, λέει τη λέξη και μετά τη γράφει, από μνήμης.
-Το παιδί διαβάζει , δείχνοντας τις κενές γραμμές, την κάθε λέξη της πρότασης και μετά τη γράφει από μνήμης.
-Τέλος, κάνει αυτοδιόρθωση.