Ένα ποσοστό μαθητών με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται στα μαθηματικά για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς μπορεί να είναι ο τρόπος που διδάσκονται τα μαθηματικά μέσα στην τάξη, να μην καλύπτουν τις μαθησιακές τους ανάγκες. Όμως, υπάρχουν πολλοί τρόποι, αρκεί να χρησιμοποιηθεί η διαφοροποιημένη διδασκαλία από τον δάσκαλο ή η παράλληλη διδασκαλία, εφόσον υπάρχει εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, μέσα στην τάξη ή ένας εξειδικευμένος εδικός παιδαγωγός.
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα. Πώς μπορούν να γίνουν οι απλές και κάθετες προσθέσεις και αφαιρέσεις μέσα στην τάξη, έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν και οι μαθητές με δυσκολίες;
Ο δάσκαλος γράφει μία κάθετη πράξη πρόσθεσης και μία κάθετη πράξη αφαίρεσης στον πίνακα. Για παράδειγμα,
6 8 (στο νούμερο 8, βάζει 4 κουκίδες και γύρω από αυτές 4 κύκλους)
+ 4 – 4
Με μια κόκκινηκιμωλία, ζωγραφίζει τον αντίστοιχο αριθμό κουκίδων πάνω στους αριθμούς. Στο νούμερο ¨8¨, σχεδιάζει τους κύκλους με ένα άλλο χρώμα (π.χ. με πράσινο)
Οι μαθητές παίρνουν άσπρα χαρτόνια και πάνω σε αυτά, φτιάχνουν τους αριθμούς με πλαστελίνη. Βάζουν τις κουκίδες πάνω στους αριθμούς με κόκκινο χρώμα και στο νούμερο ¨8¨ τους κύκλους με ένα άλλο χρώμα.
Ο δάσκαλος ζητάει από τους μαθητές στην πράξη της πρόσθεσηςνα μετρήσουν όλες τις κουκίδες και με πλαστελίνη να σχηματίσουν το αποτέλεσμα.
Ο δάσκαλος ζητάει από τους μαθητές στην πράξη της αφαίρεσης, να βγάλουν τους 4 κύκλους από το νούμερο ¨8¨. Κατόπιν, κάνει την ερώτηση, πόσες κουκίδες μένουν στο νούμερο ¨8¨;(4). Έπειτα, τους ζητάει να φτιάξουν με την πλαστελίνη το αποτέλεσμα.
Ο δάσκαλος συνεχίζει με αυτόν τον τρόπο, πολλές κάθετες προσθέσεις και αφαιρέσεις. Μπορεί από τους μαθητές με δυσκολίες, να τους ρωτάει κάθε φορά τον τρόπο, τον οποίον χρησιμοποίησαν, για να φτάσουν στο αποτέλεσμα.
Αν υπάρχει ο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, μπορεί να χρησιμοποιήσει τον συγκεκριμένο τρόπο με τον ή τους μαθητές με δυσκολίες, παράλληλα με τη διδασκαλία του δασκάλου μέσα στην τάξη. Αλλιώς, ο εξειδικευμένος ειδικός παιδαγωγός μπορεί να προετοιμάσει τον μαθητή του από την προηγούμενη μέρα, αφού έχει έρθει σε συνεννόηση με τον δάσκαλο της τάξης, να χρησιμοποιήσει αυτόν τον τρόπο την ώρα του μαθήματος.
Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες έχουν τα προσόντα να μάθουν τα πάντα. Αρκεί, εμείς να τους δείξουμε τον σωστό τρόπο!