Κάποιοι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην οργάνωση μελέτης σχολικών μαθημάτων. Δυσκολεύονται να ξεκινήσουν τα μαθήματά τους. Ξεκινούν τις σχολικές εργασίες, κάνοντας ενδιάμεσα πολλές και πολύωρες διακοπές. Δεν μπορούν να δουλέψουν αυτόνομα. Αναβάλλουν συνεχώς την προετοιμασία των διαγωνισμάτων, προβάλλοντας διάφορες δικαιολογίες. Γενικά, χρονοτριβούν.
Πώς μπορούμε ως γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να οργανώσουν τη μελέτη τους;
- Ζητάμε από το παιδί, πριν ξεκινήσει το διάβασμα, να μαζέψει δύο με τρία πράγματα από τον χώρο μελέτης, ώστε να είναι τακτοποιημένος.
- Για τα παιδιά που τους αρέσει η κίνηση, μπορούμε να τους βάλουμε ένα χορευτικό κομμάτι και να τους ζητήσουμε για τα επόμενα πέντε με δέκα λεπτά να μαζέψουν όσα περισσότερα πράγματα μπορούν, ώστε ο χώρος τους να είναι τακτοποιημένος και οργανωμένος.
- Ζητάμε από το παιδί να βάλει στο γραφείο του δύο με τρία πράγματα που θεωρεί απαραίτητα για το διάβασμά του, όπως μολύβια, γόμες, χαρτάκια για σημειώσεις.
- Κοιτάζουμε την ώρα της ημέρας που το παιδί μας αποδίδει καλύτερα και προσδιορίζουμε τον χρόνο διαβάσματος. Κάποια παιδιά αποδίδουν καλύτερα αμέσως μετά το σχολείο και κάποια άλλα έχουν ανάγκη ξεκούρασης, πριν αρχίσουν το διάβασμα.
- Τις πρώτες φορές δείχνουμε τον τρόπο που μπορεί το παιδί μας να μελετάει. Μπορεί να ξεκινήσει από τα πιο δύσκολα και να πάει στα πιο εύκολα. Αν τα σχολικά βιβλία συνοδεύονται με τετράδια και φύλλα εργασίας, το παιδί έχει μόνο αυτά μπροστά. Μόλις τα ολοκληρώσει, τα βάζει στην τσάντα του.
- Αν το παιδί μας έχει πολλές εργασίες σε ένα μάθημα, τις σπάμε σε μικρότερα μέρη και κάνουμε ενδιάμεσα διαλείμματα, μικρής διάρκειας.
- Όταν το παιδί μας διδάσκεται κάτι καινούριο στο σχολείο, πρώτα του ζητάμε να μας πει τη θεωρία και μετά να κάνει τις εργασίες. Την επόμενη μέρα, ακόμα και αν διδαχτεί κάτι καινούριο, του ζητάμε, πάλι, να μας πει τη θεωρία της προηγούμενης μέρας και μετά της τωρινής. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορούν να κρατάνε σημειώσεις για καθετί καινούριο που μαθαίνουν στο σχολείο σε ένα τετράδιο, να ετοιμάζουν ένα μικρό quiz ή να βρίσκουν ερωτήσεις και να τις απαντούν.
- Ενθαρρύνουμε το παιδί μας να ολοκληρώνει τις εργασίες του, συζητώντας τις συνέπειες μη ολοκλήρωσης τους και τρόπους αποφυγής τους στο μέλλον.