Οι αντιστροφές των αριθμών, όπως το 6 με το 9 ή το 3 με το γράμμα ε αποτελούν ένα συχνό φαινόμενο για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Οι δραστηριότητες που θα ακολουθήσουμε στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση πρέπει να είναι συγκεκριμένες και ο μαθητής να καταλάβει αυτό που χρειάζεται να κάνει. Για αυτόν τον λόγο, αφού δώσουμε την οδηγία, ζητάμε από τον μαθητή να την επαναλάβει και κάνουμε, μαζί του, ένα με δύο παραδείγματα.
- Στέλνουμε κάρτες με τους αριθμούς και γράμματα τρισδιάστατα, για παράδειγμα, 6 και 9 ή 1 και 7 ή 2 και 5 ή 3 και ε ή 8 και θ.
- Στέλνουμε τις οδηγίες, τις οποίες συζητάμε πριν την έναρξη των δραστηριοτήτων.
- Στέλνουμε φύλλα ανάγνωσης των αριθμών και των γραμμάτων.
- Στέλνουμε ένα φύλλο γραφής με τετράγωνα.
- Ο μαθητής έχει μπροστά του τις κάρτες με τους αριθμούς, χρώματα, φύλλα Α4, τα φύλλα ανάγνωσης και το φύλλο γραφής με τα τετράγωνα.
- Αρχικά ζητάμε από τον μαθητή να ακούει τους αριθμούς και τα γράμματα και να σηκώνει την αντίστοιχη κάρτα.
- Ζητάμε από τον μαθητή να διαβάσει τα φύλλα ανάγνωσης, όπου κρατάμε χρόνο. Για παράδειγμα, σε ένα φύλλο ανάγνωσης, είναι οι αριθμοί 1 και 7, όπου είναι με χρώματα, όπως πράσινο και κίτρινο και ο μαθητής διαβάζει:
- -1 – κίτρινο
- -7 – πράσινο,
Κατόπιν, οι αριθμοί αλλάζουν χρώμα, για παράδειγμα,
- -1 – πράσινο
- -7 – κίτρινο
- Αν οι αριθμοί είναι το 6 και το 9, τότε στα φύλλα ανάγνωσης μπορούμε να έχουμε πάνω από τους αριθμούς τόξα, ανάλογα με τη φορά τους και ο μαθητής να διαβάζει ταυτόχρονα και τη φορά του κάθε τόξου. Για παράδειγμα,
-Για το νούμερο 6, διαβάζει 6 δεξιά.
-Για το νούμερο 9, διαβάζει 9 αριστερά.
-Για το νούμερο 6, διαβάζει 6 δεξιά πάνω
-Για το νούμερο 9, διαβάζει 9 αριστερά κάτω.
- Έπειτα, ζητάμε από τον μαθητή να ακολουθήσει τις εξής οδηγίες:
-Σήκωσε το 1 με το δεξί σου χέρι.
-Σήκωσε το 7 με το αριστερό σου χέρι.
-Βάλε το 1 κάτω από τον υπολογιστή.
-Βάλε το 7 πάνω στην καρέκλα.
-Ζωγράφισε το 1 με πράσινο χρώμα.
-Ζωγράφισε το 7 με κόκκινο χρώμα.
-Γράψε στο φύλλο Α4 τον αριθμό 1 και δίπλα πόσα
τρίγωνα θα σχεδιάσεις;
-Γράψε στο φύλλο Α4 τον αριθμό 7 και δίπλα πόσα
τετράγωνα θα σχεδιάσεις;
Μόλις ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες, υπαγορεύουμε στον μαθητή τους αριθμούς και τα γράμματα, ως ζευγάρια, για παράδειγμα, 1-7 ή 8-θ και ο μαθητής τα γράφει στο φύλλο γραφής με τα τετράγωνα.
Αν οι δυσκολίες επιμένουν, τότε ζητάμε από τον μαθητή να ιχνηλατήσει τους αριθμούς ή τα γράμματα, πρώτα στον αέρα και μετά στις κάρτες, λέγοντας ταυτόχρονα τη φορά τους.