Πολλοί μαθητές παρουσιάζουν δυσκολία να θυμούνται τη γραφή και τη σημασία δύσκολων λέξεων. Αυτό οφείλεται στην αδύναμη εργασιακή μνήμη. Η εργασιακή μνήμη αποτελεί το σύνολο των ικανοτήτων, το οποίο βοηθά τους ανθρώπους να διατηρούν τις πληροφορίες στη βραχυπρόθεσμη μνήμη και όταν έρθει η στιγμή να χρησιμοποιηθούν, είναι οργανωμένες και έχουν μεταφερθεί στη μακροπρόθεσμη μνήμη. Η φτωχή εργασιακή μνήμη δυσκολεύει τον μαθητή να αποδώσει θετικά σε γνωστικά αντικείμενα που χρειάζονται αποστήθιση.
Με ποιον τρόπο, λοιπόν, μπορεί ένας μαθητής να θυμάται να γράφει σωστά και να εξηγεί τις λέξεις και τις σημασίες τους;
- Ο μαθητής παίρνει άσπρες κάρτες, όπου μπροστά είναι γραμμένες οι λέξεις που εκπαιδεύεται. Για παράδειγμα, οι λέξεις αστυφιλία, πρωτοπόρος, αυτοφυή.
- Ζητάμε από τον μαθητή να παρατηρήσει πολύ καλά τη λέξη.
- Του ζητάμε μας πει ποια κρυμμένη ιστορία ή εικόνα βρίσκεται πίσω από τη λέξη. Για παράδειγμα, στη λέξη αστυφιλία, μπορεί να μας πει
–Άστα, η φιλία είναι δύσκολη.
Στη λέξη, πρωτοπόρος, μπορεί να μας πει,
–Πρώτα τον Πόρο, βλέπω.
Στη λέξη, αυτοφυή, μπορεί να μας πει
–Αυτό το φυτό ήρθε.
- Ζητάμε από τον μαθητή κάτω από τη λέξη να γράψει την πρόταση και να υπογραμμίσει με κόκκινο χρώμα, τα σημεία των λέξεων που του θυμίζουν τη λέξη στην οποία εκπαιδεύεται. Για παράδειγμα στην πρόταση Αυτό το φυτό ήρθε = αυτοφυή
- Ζητάμε από τον μαθητή, να μας πει με δικά του λόγια αυτό που πιστεύει πως σημαίνει η κάθε λέξη. Έπειτα, γυρίζει τη κάρτα και διαβάζει τη σημασία της λέξης. Για παράδειγμα, η λέξη αυτοφυήαναφέρεται στα φυτά που φυτρώνουν μόνα τους σε μια περιοχή, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση.
- Ο μαθητής, αφού διαβάσει τη σημασία της λέξης, τον ρωτάμε,
-Ποια εικόνα βλέπεις στην πρόταση;
- Ο μαθητής περιγράφει την εικόνα που βλέπει στην πρόταση, όσο πιο ζωντανά μπορεί, χρησιμοποιώντας χρώματα και σχήματα. Για παράδειγμα, μπορεί να πει πως βλέπει μοβ και κόκκινα φυτά να φυτρώνουν σε μια καταπράσινη κυκλική περιοχή και ο άνθρωπος να περπατάει ανάμεσά τους. Έπειτα, κάτω από τη σημασία της λέξης, ζωγραφίζει αυτό που βλέπει.
- Συνεχίζει την ίδια διαδικασία και με τις υπόλοιπες λέξεις.
- Μόλις ολοκληρωθεί η δραστηριότητα, υπαγορεύουμε τις λέξεις και ζητάμε από τον μαθητή να μας πει τη σημασία τους, πρώτα με δικά του λόγια και έπειτα την ακριβής σημασία που είναι γραμμένη στην κάρτα.
- Στις λέξεις που επιμένουν τα λάθη, ο μαθητής κάνει προτάσεις.