Τα βρέφη και τα παιδιά ηλικίας έως πέντε ετών παρουσίασαν μόνο «μέτριες» καθυστερήσεις στα αναπτυξιακά ορόσημα εξαιτίας των περιορισμών της πανδημίας Covid-19, σύμφωνα με μελέτη με επικεφαλής το Κέντρο Παιδιών Johns Hopkins, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «JAMA Pediatrics».
Οι ερευνητές αξιολόγησαν πιθανές συνδέσεις μεταξύ των διαταραχών της καθημερινής ζωής που σχετίζονται με την πανδημία και των αλλαγών στις βαθμολογίες των αναπτυξιακών ορόσημων.
Έλαβαν δεδομένα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα «Comprehensive Health and Decision Information System», που χρησιμοποιείται από περισσότερα από 5.000 παιδιατρικά ιατρεία σε 48 πολιτείες των ΗΠΑ. Τα δεδομένα αφορούσαν σε περισσότερα από 50.000 παιδιά ηλικίας έως πέντε ετών.
Οι ερευνητές συνέκριναν τα παιδιά πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από το 2018 έως το 2022
Χρησιμοποιώντας το Ερωτηματολόγιο Ηλικιών και Σταδίων 3 (ASQ-3), που συλλέγεται συνήθως στο πλαίσιο της παιδιατρικής περίθαλψης και αφορά στην ανάπτυξη του παιδιού, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι διαπίστωσαν στα παιδιά της μελέτης μικρή μείωση στην επικοινωνία (3%), την επίλυση προβλημάτων (2%) και τις προσωπικές-κοινωνικές δεξιότητες (2%) και καμία αλλαγή στις λεπτές ή αδρές κινητικές δεξιότητες.
«Αυτό είναι ένα πραγματικά σημαντικό και καθησυχαστικό εύρημα», λέει η Σάρα Τζόνσον, μία από τους επικεφαλής συγγραφείς της μελέτης, διευθύντρια του Κέντρου Rales για την Ενσωμάτωση της Υγείας και της Εκπαίδευσης στο Παιδιατρικό Κέντρο Johns Hopkins και καθηγήτρια Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Johns Hopkins.
Πάντως, οι ερευνητές προσθέτουν ότι οι επιπτώσεις στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των παιδιών παραμένουν ασαφείς. «Είναι σημαντικό για εμάς να συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τα παιδιά όλων των ηλικιών, όσον αφορά στην ανάπτυξη, ώστε να μπορέσουμε να καταλάβουμε αν αυτές οι αλλαγές έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για τα παιδιά ή αν προκύπτουν νέες προκλήσεις, καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν», τονίζει η κ. Τζόνσον.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι τα ευρήματα της μελέτης θα βοηθήσουν στον σχεδιασμό σε μελλοντικές κρίσεις δημόσιας υγείας και υπογραμμίζουν τη σημασία της ενίσχυσης της κλινικής υποδομής στα συστήματα υγείας των ΗΠΑ, ιδίως σε αναπτυξιολόγους.
Τέλος, διευκρινίζουν ότι η μελέτη δεν συνυπολόγισε ορισμένες μεταβλητές που θα μπορούσαν να αλλάξουν τα ευρήματα, όπως τυχόν προγεννητική κατάχρηση ουσιών και άλλες συνθήκες υγείας. Επιπλέον, τα βρέφη που γεννήθηκαν πρόωρα αποκλείστηκαν από τη μελέτη, κάτι που μπορεί να υποεκτιμήσει τις αναπτυξιακές επιπτώσεις σε αυτή την υποομάδα.
Σχολείο για γονείς! Παρακολουθήστε τα 5 online μαθήματα και γίνετε καλύτερος γονιός για το παιδί σας
Ένα σχολείο για γονείς! Μπορείς να γίνεις ο γονιός που θέλεις, να μάθεις να αντιμετωπίζεις τις δυσκολίες & τις προκλήσεις της καθημερινότητας χωρίς φωνές και τιμωρίες, χτίζοντας μια υγιή σχέση με τα παιδιά σου. Χρειάζεσαι μόνο τη γνώση, τα κατάλληλα εργαλεία και την υποστήριξη που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις.
Μέσα σε 5 ONLINE μαθήματα θα εκπαιδευτείς με σύγχρονες μεθόδους και θα αποκτήσεις πρακτικά εργαλεία που θα φέρουν την αλλαγή που χρειάζεσαι στη δική σου οικογένεια
ΜΑΘΗΜΑ 1:
Κατανοώ τον εγκέφαλο του παιδιού μου και καταλαβαίνω που οφείλονται οι δύσκολες συμπεριφορές του.
Γιατί η τιμωρία δεν έχει αποτελέσματα και τι προκαλεί στο παιδί μου;
Οι 10 αρχές του Present Moment Parenting.
Πώς να είμαι γονιός στο σήμερα και να λειτουργώ με γνώμονα τη σύνδεση και όχι μέσα από το φόβο;
ΜΑΘΗΜΑ 2:
Τι είναι τα tantrums και τα meltdowns;
Πώς θα αντιμετωπίσω τις κρίσεις οργής του παιδιού μου;
Πώς μπορούμε να δημιουργούμε «θετική ένταση» στα παιδιά μας;
Η σημασία του παιχνιδιού στη ζωή του παιδιού μας
Πώς θα μάθουμε στα παιδιά να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους;
Πώς θα βάλουμε αποτελεσματικά όρια και κανόνες;
Mάθετε περισσότερα εδώ
Με αγάπη,
Εύη Σταθάτου
Πιστοποιημένη Parent Coach
Εκπαίδευση Γονέων