Η αλήθεια είναι πως όταν έρχεται η ώρα που τα δίδυμά μας ξεκινούν το σχολείο, κυρίως το Δημοτικό, ως γονείς διδύμων, προβληματιζόμαστε αν θα είναι καλύτερα για αυτά να είναι στο ίδιο τμήμα ή σε διαφορετικό.
Προσωπικά, πιστεύω πως σε αυτό, δεν υπάρχει σαφής ή σωστή απάντηση. Τις περισσότερες φορές το ένστικτό μας, αλλά και η εμπιστοσύνη που δείχνουμε στην πολιτική του σχολείου, επηρεάζουν στο μέγιστο βαθμό την απόφασή μας. Αν, λοιπόν, ανήκουμε στην κατηγορία των γονιών, όπως εγώ, που παίρνει την απόφαση να χωρίσει τα δίδυμα, ίσως πρέπει να έχουμε στο νου μας, ορισμένους λόγους:
- Πολλές φορές, ανάμεσα στα δίδυμα, κυρίως σε αυτά του ίδιου φύλου, υπάρχει μια φυσιολογική σύγκριση μεταξύ τους. Αυτή η σύγκριση μπορεί να φέρει δυσάρεστα αποτελέσματα, όπως το να τσακώνεται συχνά με τον αδελφό του ή να αποθαρρύνεται αντί να παλεύει για να βρει τον δικό του ρυθμό.
- Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις διδύμων, όπου το ένα εξαρτάται πολύ από το άλλο. Αυτή η αλληλεξάρτηση μπορεί να παρεμποδίσει την ανεξαρτησία τους, όπως και την ανάπτυξη της ατομικότητάς τους.
- Ορισμένα δίδυμα, κυρίως στην περίοδο της προ εφηβείας και της εφηβείας, μπορούν να είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά. Βρίσκονται σε μια μόνιμη μάχη, για το ποιο από τα δύο θα υπερισχύσει, αναζητούν περισσότερη προσοχή, προσπαθούν με κάθε τρόπο, για το ποιος από τους δύο θα πετύχει ακαδημαϊκά και ποιος από τους δύο θα είναι ο πιο δημοφιλής. Η εχθρότητά τους και η αντιπαλότητά τους, ενδέχεται, να τους παρεμποδίσουν στο να πετύχουν τους στόχους τους και να ευδοκιμήσουν.
- Συνήθως στα δίδυμα διαφορετικού φύλου, το αγόρι μπορεί να δείξει μια υπερπροστασία στη δίδυμη αδελφή του ή και το αντίθετο. Εάν, για τον οποιοδήποτε λόγο προκληθεί, για παράδειγμα κάποιο παιδί χτυπήσει ή φωνάξει εναντίον ενός αδελφού, είναι δύσκολο κανείς να προβλέψει την αντίδραση του άλλου αδελφού.
- Αν δεν υπάρχουν σημαντικοί λόγοι που τα πανομοιότυπα ή μονοζυγωτικά δίδυμα πρέπει να βρίσκονται στην ίδια τάξη, ως γονείς μπορεί να θελήσουμε να τα χωρίσουμε. Ίσως, το ότι μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό, αυτό μπορεί να δυσκολέψει ή να αποστασιοποιήσει την παρουσία τους μέσα στην τάξη ή να προκαλέσει σύγχυση στους δασκάλους.
Όπως και να έχει, είτε αποφασίσουμε να βρίσκονται στο ίδιο τμήμα είτε σε διαφορετικό, καλό είναι να κάνουμε κάποια συζήτηση μαζί τους, για το πώς αισθάνονται και τι σκέφτονται. Ως γονείς, πάντα, αναζητούμε το καλύτερο για τα παιδιά μας και είναι συνετό να λαμβάνουμε υπόψη τα δικά τους συναισθήματα και τις δικές τους σκέψεις, στη λήψη της όποιας απόφασης.