Η γραφή στον αέρα (skywriting) είναι ένας ιδιαίτερος τρόπος γραφής, όπου ο μαθητής χρησιμοποιεί ολόκληρο το σώμα του ενώ ταυτόχρονα γράφει στον αέρα γράμματα ή λέξεις. Ο μαθητής, έχει το χέρι με το οποίο γράφει απλωμένο και επεκτείνει τον δείχτη του χεριού του και το μεσαίο δάχτυλο, τα οποία δείχνουν στον ουρανό. Όταν ξεκινάει να γράφει, κάνει τις κινήσεις έντονα, ώστε να τις αισθάνεται.
Πώς μπορούμε να δουλέψουμε αυτόν τον διαφορετικό τρόπο γραφής με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
Αρχικά, στέλνουμε στον μαθητή μια εικόνα ενός παιδιού που γράφει στον αέρα, ώστε να πάρει μια ιδέα.
Κάτω από την εικόνα, έχουμε γράψει τις οδηγίες, τις οποίες και συζητάμε στη διάρκεια του μαθήματος.
Στέλνουμε τις κάρτες με τα γράμματα ή τις λέξεις που θα δουλέψουμε.
Στέλνουμε ένα φύλλο γραφής με τετράγωνα.
Δείχνουμε στον μαθητή από την οθόνη μας, πώς απλώνουμε το χέρι και επεκτείνουμε τα δάχτυλα και με ποιον τρόπο γράφουμε στον αέρα.
Κάνουμε ένα παράδειγμα. Παίρνουμε το γράμμα α. Δείχνουμε στον μαθητή τη φορά του γράμματος, η οποία μαθαίνεται από τη φυσική κίνηση του βραχίονα, λέγοντας ταυτόχρονα τις κινήσεις, δηλαδή δεξιά προς τα αριστερά, κάνουμε τον κύκλο, δεξιά μια γραμμή. Το επαναλαμβάνουμε 3χ, όπου την 3χ, το κάνουμε με κλειστά τα μάτια.
Ο μαθητής σηκώνεται από την καρέκλα και κοιτάζοντάς μας στην οθόνη, μας ακολουθεί, λέγοντας ταυτόχρονα τις κινήσεις. Την 3η φορά, το κάνει μόνος του και με κλειστά τα μάτια.
Παίρνει το φύλλο γραφής με τα τετράγωνα.
Γράφει μέσα στο τετράγωνο, το γράμμα α, όπου λέει την κάθε κίνηση που κάνει και μας το δείχνει στην οθόνη. Έτσι μπορούμε να δούμε, αν το έχει κάνει σωστά.
Του ζητάμε να σηκωθεί πάλι και να γράψει στον αέρα, το γράμμα α, με τη διαφορά που λέει ταυτόχρονα τον ήχο του και την ονομασία του.
Γράφει, πάλι το γράμμα στο φύλλο γραφής, λέγοντας ταυτόχρονα τον ήχο και την ονομασία.
Του ζητάμε να πάρει τις κάρτες με τις λέξεις, που ξεκινούν ή περιέχουν το γράμμα α.
Διαβάζουμε, πρώτα εμείς τις λέξεις, ο μαθητής τις ακούει και τις επαναλαμβάνει.
Του ζητάμε να σηκωθεί και να πει μια λέξη, για παράδειγμα τη λέξη αχλάδι.
Του ζητάμε να γράψει στον αέρα τη λέξη αχλάδι, όπου όταν φτάνει στο γράμμα α, να το προφέρει πιο δυνατά.
Στο φύλλο γραφής με τα τετράγωνα, γράφει τη λέξη αχλάδι, όπου τα άλφα τα γράφει με κόκκινο χρώμα.
Κατόπιν συνεχίζουμε με τα γράμματα, ο, σ και ρ, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.
Τέλος, του ζητάμε να σηκωθεί και του λέμε τα γράμματα ανακατεμένα, να τα γράψει στο αέρα, 3χ. Λέει τις κινήσεις που κάνει, τον ήχο και την ονομασία του κάθε γράμματος.