Η αλήθεια είναι πως πολλοί μαθητές με μαθησιακές ιδιαιτερότητες, δυσκολεύονται στην ορθογραφία των λέξεων. Ορισμένοι από αυτούς, αν και γνωρίζουν τους γραμματικούς κανόνες, όταν έρθει η ώρα δεν τους ανακαλούν ώστε να γράψουν τις λέξεις σωστά. Κάποιοι άλλοι, την ώρα που γράφουν τις λέξεις, ξεχνούν κάποια γράμματα ή γράφουν το θέμα της λέξης με λάθος τρόπο.
Πώς η ζωγραφιά ενός προσώπου μπορεί να βοηθήσει τον μαθητή να μάθει και να θυμάται να γράφει σωστά τις λέξεις;
Τι κάνουμε:
- Παίρνουμε ένα άσπρο χαρτόνι και σχεδιάζουμε ένα πρόσωπο αγοριού ή κοριτσιού, με μαύρο μαρκαδόρο.
- Γράφουμε σε άσπρες κάρτες τις λέξεις που θέλουμε να δουλέψουμε με τον μαθητή μας.
- Ανάλογα με την ηλικία του μαθητή, δουλεύουμε 3-5 λέξεις τη φορά.
- Ο μαθητής βλέπει τις λέξεις και ιχνηλατεί το κάθε γράμμα τους, προφέροντας τους ήχους και μετά ολόκληρη τις λέξεις.
- Κάνουμε τις ερωτήσεις, για την κάθε λέξη, -Τι βλέπεις; Τι παρατηρείς;
- Βάζουμε μπροστά στον μαθητή το άσπρο χαρτόνι με το πρόσωπο.
- Ξεκινάμε με την 1η λέξη, για παράδειγμα, τη λέξη βρήκα.
β- βλέπω με το μάτι
ρ- ρουφώ με το στόμα
η- ήθελα μακριά μαλλιά
κ- κοιτάζω με το άλλο μάτι
α- ακούω με το αυτί
-Ποια λέξη βγαίνει; βρήκα
- Ο μαθητής διαβάζει την κάθε πρόταση, δείχνοντας και το αντίστοιχο μέρος του προσώπου.
- Ο μαθητής επαναλαμβάνει 3χ τη διαδικασία, όπου την τελευταία φορά, δείχνει τα μέρη του προσώπου, λέγοντας τις προτάσεις από μνήμης.
- Ο μαθητής ακολουθεί την ίδια διαδικασία και με τις υπόλοιπες λέξεις.
- Όταν ολοκληρώσει, λέει τις προτάσεις της κάθε λέξης, είτε δείχνοντας τα μέρη του δικού του προσώπου είτε του δικού μας.
- Ο μαθητής λέει κάποια από τις λέξεις και στο τετράδιό του, γράφει τις προτάσεις της. Μπορεί δίπλα σε κάθε πρόταση, να σχεδιάσει και το μέρος του προσώπου, που αντιστοιχεί.
- Τις προτάσεις που προέρχονται από τα γράμματα των λέξεων, τις έχουμε προετοιμάσει νωρίτερα.