Ένα συνηθισμένο πρόβλημα των παιδιών με δυσαριθμησία είναι η καταμέτρηση προς τα πίσω. Αν για παράδειγμα, τους ζητηθεί να μετρήσουν από το 10 έως το 0, το πιθανότερο είναι να μπερδευτούν, παραλείποντας αριθμούς. Με ποιους τρόπους λοιπόν μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να μετράνε προς τα πίσω;
- Σε ένα κίτρινο χαρτόνι σχεδιάζουμε μια αριθμογραμμή με μαύρο μαρκαδόρο και γράφουμε τους αριθμούς, για αρχή, από το 0 έως το 10, με κόκκινο μαρκαδόρο. Καλό είναι να είναι οι αριθμοί να είναι ευδιάκριτοι. Ζητάμε από τον μαθητή να μετρήσει από το 0 έως το 10, 3χ, δείχνοντας τον κάθε αριθμό με τον δείχτη του χεριού του. Έπειτα, του ζητάμε να ακολουθήσει ακριβώς την ίδια διαδικασία, αλλά από το 10 έως το 0, 3χ. Την τέταρτη φορά, κλείνει τα μάτια του, φαντάζεται την αριθμογραμμή και λέει τα νούμερα από το 10 έως το 0, σχεδιάζοντάς τα ταυτόχρονα στον αέρα.
- Σε ένα λευκό χαρτόνι, σχεδιάζουμε μια τρισδιάστατη σκάλα και έναν μαθητή (ανάλογα με το φύλο του παιδιού που εκπαιδεύουμε). Του λέμε πως αυτός ο μαθητής είναι ο ίδιος και πως χρειάζεται να κατέβει τη σκάλα από το 10 έως το 0, όσο πιο γρήγορα μπορεί, 3χ. Κάθε φορά που κατεβαίνει έναν αριθμό, τον λέει προφορικά. Τέλος, πίσω από το λευκό χαρτόνι, σχεδιάζουμε πάλι μια τρισδιάστατη σκάλα και ζητάμε από τον μαθητή να γράψει εκείνος τους αριθμούς, από το 10 έως το 0, πάλι 3χ. Κάθε φορά που γράφει έναν αριθμό, πρώτα τον λέει προφορικά και μετά τον γράφει.
- Παίρνουμε μεγάλα άσπρα χαρτόνια και με μαύρο μαρκαδόρο γράφουμε τους αριθμούς, τρισδιάστατους και μέσα σε πλαίσια. Κόβουμε τα πλαίσια και τα δίνουμε στον μαθητή. Του ζητάμε να τοποθετήσει τους αριθμούς από το 10 έως το 0στο πάτωμα. Έπειτα, πατάει πάνω από κάθε αριθμό και τον λέει δυνατά. Το επαναλαμβάνει 3χ. Τέλος, παίρνει τον κάθε αριθμό και σχεδιάζει πάνω σε αυτούς πρόσωπα, ζώα, πράγματα, τόπους ή ό,τι άλλο θέλει. Τους τοποθετεί οριζόντια από το 10 έως το 0 και φτιάχνει μια ιστορία. Μπορεί, πίσω από τον κάθε αριθμό, να σχεδιάσει τη σκηνή της κάθε ιστορίας. Έτσι, μπορεί να βλέπει τη σκηνή και να τη συνδυάζει με το αντίστοιχο νούμερο.
Για παράδειγμα:
Κάποτε ένας ιππότης, το 10, καθώς πήγαινε να σώσει το γενναίο του άλογο, το 9, συνάντησε ένα τρομερό τέρας το 8. Έβγαλε το σπαθί του, που έμοιαζε με το 7 και πάλευαν για ώρες. Ώσπου, ήρθε ένα λιοντάρι το 6, να τον βοηθήσει. Είχε φέρει μαζί του ένα ελάφι, το 5, έναν πίθηκο, το 4 και έναν ελέφαντα, το 3. Μετά από μια φοβερή μάχη, το τέρας έπεσε καταγής. Ο ιππότης πρόσφερε 2 μήλα στο ελάφι και τον πίθηκο και 1 χρυσό κλαδί στο λιοντάρι, για να τους ευχαριστήσει. Το φεγγάρι, που είχε το σχήμα του 0, φάνηκε στον ουρανό. Το φως του, έδειξε τον δρόμο του γυρισμού στον ιππότη και το άλογό του. Έτσι, έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.