Είναι πολύ σημαντικό οι μαθητές να μάθουν να πετυχαίνουν τους στόχους τους, σε σχέση με τη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και γενικότερα στη ζωή τους. Υπάρχουν πολλοί και χρηστικοί τρόποι που μπορούμε να τους βοηθήσουμε.
- Κάθε εβδομάδα, θέτουμε 2 με 3 στόχους. Για παράδειγμα, ο μαθητής να μάθει να απαντάει σε ερώτηση του δασκάλου, αφού περάσουν 10΄ δευτερόλεπτα και έχει δώσει χρόνο στον εαυτό του να επεξεργαστεί την απάντηση.
- Ετοιμάζουμε κάποιες ερωτήσεις, που μπορούμε να τις κάνουμε σε καθημερινή βάση, όπως:
-Πώς πιστεύεις πως τα πήγες σήμερα; Πέτυχες τον στόχο σου;
-Σε ποιο σημείο πιστεύεις πώς δυσκολεύτηκες;
-Τί πιστεύεις πώς μπορείς να κάνεις την επόμενη φορά, για να
βοηθηθείς περισσότερο και να πετύχεις τον στόχο σου;
- Βρίσκουμε από το διαδίκτυο το σήμα του STOP. Αν σε κάποια στιγμή, δούμε τον μαθητή να δυσκολεύεται να πετύχει τον στόχο του και να απογοητεύεται, δείχνουμε το σήμα και του κάνουμε τις εξής ερωτήσεις:
-Πιστεύεις πώς το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις αυτήν τη
Στιγμή είναι μεγάλο ή μικρός;
-Τί πιστεύεις πώς χρειάζεται να κάνεις αυτήν τη στιγμή, για να
αντιμετωπίσεις το πρόβλημα με επιτυχία;
- Αν ο μαθητής, τελικά, δεν πετύχει τον στόχο, κάνουμε το εξής:
-Του δίνουμε μια κάρτα, που να γράφει Την επόμενη φορά, θα κάνω…
-Ο μαθητής σκέφτεται για 10΄ δευτερόλεπτα την απάντηση και γράφει
αυτό που θα κάνει την επόμενη φορά, για να πετύχει τον στόχο του.
- Ενισχύουμε τον μαθητή να σκέφτεται διαφορετικά και πιο θετικά και να φαντάζει τον εαυτό του να πετυχαίνει τον στόχο που έχει τεθεί.
- Προτρέπουμε τον μαθητή να αθλείται, ακολουθώντας το αγαπημένο του άθλημα.
- Ενισχύουμε τον μαθητή με κάθε τρόπο να εμπλουτίζει τις γνώσεις του και να εμπιστεύεται τις δυνατότητές του, ώστε να πετύχει τους μαθησιακούς του στόχους.