Υπάρχουν παιδιά που μαθαίνουν την ορθογραφία του σχολείου με πολύ εύκολο και γρήγορο τρόπο. Υπάρχουν, όμως, και εκείνα που χρειάζονται πολύ περισσότερο χρόνο. Το μόνο σίγουρο είναι πως χρόνος δεν υπάρχει.
Τι γίνεται, όμως, με τους γονείς διδύμων, που και τα δύο παιδιά αφιερώνουν πολύ χρόνο για να μάθουν την ορθογραφία του σχολείου; Ας δούμε, μερικές στρατηγικές ορθογραφίας του σχολείου:
Τα δίδυμα, μπορούν να έχουν μπροστά τους δύο λείους πίνακες, με έναν κόκκινοκαι έναν μαύρο μαρκαδόρο. Γενικά, σε τέτοιου είδους πίνακες και όχι σε μαυροπίνακες, το χέρι γλιστράει πιο εύκολα.
Αν είναι λέξεις για ορθογραφία, υπαγορεύουμε την κάθε μία και ζητάμε από τα παιδιά να την επαναλάβουν. Την ώρα που γράφουν τη λέξη, προφέρουν και τον κάθε ήχο της και μετά ολόκληρη τη λέξη. Με αυτόν τον τρόπο, τυπώνεται καλύτερα στο μυαλό.
Αν είναι προτάσεις για ορθογραφία, υπαγορεύουμε την κάθε πρόταση και ζητάμε από τα παιδιά να την επαναλάβουν. Την ώρα που λένε κάθε λέξη της πρότασης, χτυπάνε με τον δείχτη του χεριού τους, πάνω στον πίνακα. Γράφουν την πρόταση, από μνήμης. Αν δυσκολευτούν να θυμηθούν τις λέξεις της πρότασης, τότε με τον μαύρο μαρκαδόρο βάζουμε τον αντίστοιχο αριθμό γραμμών.
Αν τα δίδυμα είναι μεγαλύτερης ηλικίας, τότε μπορεί το ένα να υπαγορεύσει τη ορθογραφία στο άλλο.
Την ώρα που ολοκληρώνεται η ορθογραφία, γίνεται αυτοδιόρθωση, σβήνοντας το λάθος με τον κόκκινομαρκαδόρο και γράφοντας από πάνω το σωστό γράμμα.
Στις λέξεις που έχει γίνει το λάθος, τα παιδιά τις ξαναγράφουν στον πίνακα, 3χ, τη μία κάτω από την άλλη. Έπειτα, λένε τον αντίστοιχο ορθογραφικό κανόνα των λέξεων και κάνουν προτάσεις.