Οι εξετάσεις πλησιάζουν και η σωστή οργάνωση είναι καθοριστική τόσο για την ψυχική όσο και τη σωματική υγεία του μαθητή. Κάποιοι μαθητές αγχώνονται πολύ, άλλοι πιέζονται, άλλοι ξεσπούν και άλλοι ανυπομονούν. Όλα αυτά τα συναισθήματα που βιώνουν είναι φυσιολογικά και η σωστή οργάνωση του χώρου και του χρόνου μπορεί να τους βοηθήσει να πετύχουν όποιους στόχους έχουν βάλει.
Πώς μπορούν να οργανώσουν το διάβασμά τους;
1.Επιλέγουν τον χώρο που θέλουν να διαβάσουν. Προτείνεται να είναι το δωμάτιό τους, καθώς είναι ο προσωπικός τους και πιο οικείος χώρος. Τον διατηρούν καθαρό, απομακρύνοντας πράγματα που δεν έχουν ανάγκη.
2.Απομακρύνουν όλα αυτά που τους αποσπούν την προσοχή, όπως το κινητό τηλέφωνο, την ανοιχτή τηλεόραση ή τον ανοιχτό υπολογιστή, αν δεν τον χρειάζονται.
3.Αν προτιμούν να ακούν μουσική την ώρα του διαβάσματος, προτείνεται η κλασική μουσική ή μουσική με ήχους της φύσης και όχι μουσική με λόγια. Μελέτες έχουν δείξει πως, κυρίως, οι μαθητές που μαθαίνουν ακουστικά και ακούν ήρεμη μουσική την ώρα του διαβάσματος, συγκεντρώνονται περισσότερο και δε δίνουν προσοχή στους εξωτερικούς ήχους που μπορεί να τους αποσπάσει την προσοχή.
4.Διατηρούν το γραφείο τους καθαρό και οργανωμένο, έχοντας μόνο τα απαραίτητα, όπως βιβλία, σημειώσεις, μολύβια, γόμες και νερό.
5.Επιλέγουν τον χρόνο μέσα στην ημέρα που θέλουν να ξεκινήσουν το διάβασμα και θεωρούν πως μπορούν να ανταποκριθούν. Καλό είναι το διάβασμα να μην ξεπερνάει τις 11 το βράδυ, καθώς ο εγκέφαλος χρειάζεται ξεκούραση και ύπνο.
6.Κάνουν μια λίστα με αυτά που έχουν να διαβάσουν και τα τοποθετούν δίπλα τους. Μπορούν να ξεκινήσουν με αυτά που θεωρούν δύσκολα και σταδιακά να πηγαίνουν στα εύκολα.
7.Επιλέγουν τον χρόνο διαβάσματος. Μπορούν να βάλουν χρονόμετρο 25΄ λεπτών και μόλις ολοκληρώνεται ο χρόνος να κάνουν ένα διάλειμμα 5΄ – 10΄ λεπτών. Μόλις ολοκληρώσουν τέσσερις φορές τα 25΄ λεπτά διαβάσματος, κάνουν ένα διάλειμμα μεγαλύτερης διάρκειας. Μπορούν να βάλουν χρονόμετρο 90΄ λεπτών και 20΄ λεπτών διάλειμμα. Στη διάρκεια του διαλείμματος, μπορούν να κάνουν ασκήσεις γυμναστικής ή να βγουν να περπατήσουν. Τέλος, μπορούν να βάλουν χρονόμετρο 20΄ με 25΄ λεπτά και όταν περάσει ο χρόνος, να δουν αν μπορούν να συνεχίσουν και για πόση ώρα ακόμα. Οι ίδιοι προσδιορίζουν τον χρόνο διαλείμματος που πιστεύουν πως χρειάζεται για να ξεκουραστούν. Όποια μέθοδο και αν ακολουθήσουν, διαβάζουν για ένα μάθημα τη φορά.
8.Για τις πληροφορίες που δυσκολεύονται να θυμηθούν, τις κάνουν επανάληψη 2 με 3 φορές, είτε γράφοντάς τες σε ένα τετράδιο, είτε σε κάρτες είτε σε μορφή quiz. Όταν θα έρθει η ώρα της επανάληψης, συμβουλεύονται τις σημειώσεις τους.
9.Να προτιμούν φρέσκα φρούτα και λαχανικά, να πίνουν πολύ νερό και φρέσκους χυμούς και να τρώνε τυριά, αυγά και γιαούρτια.
10.Αν την ώρα της μελέτης, θυμηθούν κάποια εκκρεμότητα που δεν αφορά αυτό που κάνουν τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, τη σημειώνουν και την αφήνουν για αργότερα.