Η περιγραφή αντικειμένων σχετίζεται με την ικανότητα ενός μαθητή να περιγράψει ένα αντικείμενο, όπως ένα παιχνίδι, ένα έπιπλο, ένα βιβλίο, ένα φρούτο, με τον πιο παραστατικό τρόπο. Στη διάρκεια της περιγραφής, είτε αυτή γίνεται προφορικώς είτε αυτή γίνεται γραπτώς, ο μαθητής χρησιμοποιεί το κατάλληλο λεξιλόγιο, για να περιγράψει, για παράδειγμα, το μέγεθός του, από ποιο υλικό είναι φτιαγμένο, το χρώμα του ή τη χρήση του. Για έναν μαθητή με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες, δεν είναι πάντα εφικτό εξαιτίας των δυσκολιών του να περιγράψει ένα αντικείμενο, ακολουθώντας τη σωστή δομή και χρησιμοποιώντας και το αντίστοιχο λεξιλόγιο. Με ποιον τρόπο, λοιπόν, μπορούμε να βοηθήσουμε έναν μαθητή με δυσκολίες στην περιγραφή αντικειμένου, στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
1.Στέλνουμε στον μαθητή μια εικόνα με ένα αληθινό αντικείμενο, για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο ή ένα ποδήλατο. Μπορούμε να στείλουμε ένα αντικείμενο που εμπίπτει στα ενδιαφέροντα του μαθητή. Μπορούμε, επίσης, να ζητήσουμε από τον μαθητή αν έχει το συγκεκριμένο αντικείμενο στο σπίτι του, να το έχει μαζί του στη διάρκεια του μαθήματος.
2.Στέλνουμε στον μαθητή μια κάρτα με αυτά που θέλουμε να αναφέρει στην περιγραφή, όπως μια ζυγαριά, για το βάρος, ένα μέτρο για το μέγεθος, μερικά χρωματιστά μπαλόνια για τα χρώματα, ένα κομμάτι ξύλο για το υλικό.
3.Στέλνουμε στον μαθητή, κάρτες, όπως ένα χέρι, ένα αυτί, ένα μάτι, μια γλώσσα, ένα μυαλό, μια καρδιά, για να μας απαντήσει σε ερωτήσεις, όπως:
Στην ερώτηση υφής, -Αν το χαϊδέψεις, πώς το αισθάνεσαι;
Στην ερώτηση ήχου, -Αν το βάλεις κοντά στο αυτί σου, τί ακούς;
Στην ερώτηση όρασης, -Αν το φέρεις μπροστά στα μάτια σου, τί βλέπεις;
Στην ερώτηση γεύσης, -Αν ακουμπήσεις τη γλώσσα σου στο αντικείμενο,
ποια γεύση έχει;
Στην ερώτηση σκέψεων, -Ποιες είναι οι σκέψεις σου για αυτό το αντικείμενο;
-Σου θυμίζει κάτι αυτό το αντικείμενο;
Στην ερώτηση συναισθημάτων, -Πώς αισθάνεσαι για αυτό το αντικείμενο;
4.Στέλνουμε στον μαθητή έναν γραφικό οργανωτή, με ερωτήσεις, όπως,
-Ποιο είναι το αντικείμενο και σε ποια κατηγορία ανήκει;
-Πού το τοποθετείς και για ποιον λόγο;
-Ποια είναι τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του;
-Ποια είναι η χρήση του;
-Ποια πιστεύεις πώς είναι η ιστορία του και ήρθε σε εσένα;
-Είναι σημαντικό αυτό το αντικείμενο για εσένα και γιατί;
-Ποιες είναι οι σκέψεις σου;
-Ποια είναι τα συναισθήματά σου;
5.Στέλνουμε ένα φύλλο γραφής, με ένα κενό πλαίσιο για να σχεδιάσει το αντικείμενο και από κάτω γραμμές, ώστε να γράψει την περιγραφή αντικειμένου, ολοκληρωμένα.
6.Ετοιμάζουμε σε μορφή power point λέξεις και φράσεις που θα χρησιμοποιήσει ο μαθητής στη διάρκεια της περιγραφής. Τις δουλεύουμε, ταυτόχρονα, με τον γραφικό οργανωτή.
7.Αρχικά, ο μαθητής δουλεύει με τις κάρτες, όπου προσπαθεί με την δική μας καθοδήγηση, να κάνει όσο πιο παραστατική μπορεί την περιγραφή. Εμείς, κρατάμε σημειώσεις σε αυτά που λέει ο μαθητής.
8.Ο μαθητής συμπληρώνει τον γραφικό οργανωτή, πάλι με τη δική μας καθοδήγηση και δουλεύοντας τις κάρτες με τις λέξεις και τις φράσεις του power point.
9.Ο μαθητής στο φύλλο γραφής, σχεδιάζει το αντικείμενο, από μνήμης και γράφει για αυτό, χρησιμοποιώντας όσα έχουμε δουλέψει νωρίτερα.