Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα που οφείλουμε να διασφαλίσουμε για έναν μαθητή με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες που εκπαιδεύεται εξ αποστάσεως, είναι να νιώθει ασφαλής πως η εξ αποστάσεως εκπαίδευσή δε διαφέρει από τη δια ζώσης, σε επίπεδο μαθησιακό. Ακόμα και οι δυσκολίες του σε ορισμένες πτυχές των μαθηματικών, όπως η κατανόηση και λύση των προβλημάτων, ακολουθώντας τις κατάλληλες στρατηγικές, ο μαθητής μπορεί να ανταποκριθεί επιτυχώς.
Με ποιον τρόπο μπορεί ο μαθητής με δυσλεξία να εκπαιδευτεί στα προβλήματα των μαθηματικών, εξ αποστάσεως;
1.Στέλνουμε στον μαθητή τα προβλήματα που θα δουλέψουμε, σε ειδικά φύλλα γραφής. Για παράδειγμα, στο πάνω μέρος του φύλλου είναι γραμμένο το πρόβλημα, με γραμματοσειρά Arial και το μέγεθος των γραμμάτων να είναι 14pt 16pt. Από κάτω υπάρχει ένα πλαίσιο, που ο μαθητής ζωγραφίζει τα πιο σημαντικά στοιχεία του προβλήματος. Κατόπιν, υπάρχει ένα πλαίσιο για να γράψει ο μαθητής με δικά του λόγια αυτό που κατάλαβε από το πρόβλημα, ένα πλαίσιο για τα δεδομένα και τα ζητούμενα του προβλήματος, ένα πλαίσιο για τις πράξεις και ένα πλαίσιο για την απάντηση. Αν θέλουμε, μπορούμε για τις πράξεις, να στείλουμε άλλα φύλλα γραφής, για παράδειγμα για τις προσθέσεις και τις αφαιρέσεις, να έχουμε Millimeter χαρτί ή για τις πράξεις του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης, φύλλα γραφής, που ο μαθητής τοποθετεί τους αριθμούς στην κατάλληλη θέση, ώστε να κάνει πιο εύκολα τις πράξεις.
2.Στέλνουμε στον μαθητή, μια εικόνα με γυαλιά, που σημαίνει πως ο μαθητής διαβάζει το πρόβλημα, μια εικόνα με ένα αυτί, που σημαίνει πως ο μαθητής ακούει το πρόβλημα, μια εικόνα με μια παλέτα, που σημαίνει πως ο μαθητής ζωγραφίζει τα βασικά σημεία του προβλήματος, μια εικόνα με ένα μολύβι, που σημαίνει πως ο μαθητής γράφει με δικά του λόγια το πρόβλημα, καθώς και τα δεδομένα και τα ζητούμενα του προβλήματος, μια εικόνα με ένα κομπιουτεράκι, που σημαίνει πως ο μαθητής λύνει το πρόβλημα και γράφει την απάντηση. Με αυτόν το τρόπο, ο μαθητής γνωρίζει με εικόνες τα βήματα που θα ακολουθήσει για τη λύση των προβλημάτων στα μαθηματικά.
3.Στέλνουμε στον μαθητή παρόμοια προβλήματα για εξάσκηση στο σπίτι.
4.Εξηγούμε στον μαθητή, πως όταν δείχνουμε στην οθόνη την εικόνα με τα γυαλιά, ο μαθητής βάζει μπροστά του την ίδια εικόνα και ξεκινάει να διαβάζει το πρόβλημα. Συνεχίζουμε το ίδιο και με τις υπόλοιπες εικόνες.
5.Υπενθυμίζουμε στον μαθητή, πως πριν συμπληρώσει κάθε μέρος του φύλλου γραφής προβλημάτων, πρώτα λέει φωναχτά τη σκέψη του και μετά γράφει. Κάνει το ίδιο και στα βήματα που ακολουθεί για τις πράξεις. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται τυχόν λάθη.
6.Καθ’ όλη τη διάρκεια του μαθήματος, κρατάμε σημειώσεις για τη μαθησιακή συμπεριφορά του μαθητή, για παράδειγμα για το σημείο που ζορίστηκε, για τον τρόπο σκέψης του στην απόφαση των πράξεων, για τον χρόνο που έκανε να λύσει ένα πρόβλημα, αν βρήκε γρήγορα τα δεδομένα και τα ζητούμενα του προβλήματος. Με αυτόν τον τρόπο, αποκτάμε μια γενική εικόνα του μαθητή, για τα σημεία που δυσκολεύτηκε και για τον σχεδιασμό στρατηγικών που θα ακολουθήσουμε την επόμενη φορά.