Η περιγραφή προσώπου είναι όταν θέλουμε να περιγράψουμε το πρόσωπο ενός μέλους της οικογένειάς μας, ενός φίλου μας, ενός αγαπημένου μας προσώπου, αποδίδοντας με τον πιο παραστατικό τρόπο τα εσωτερικά και εξωτερικά χαρακτηριστικά του. Για έναν μαθητή με δυσλεξία και μαθησιακές δυσκολίες, δεν είναι πάντα εφικτό εξαιτίας των δυσκολιών του να περιγράψει, ακολουθώντας τη σωστή δομή και χρησιμοποιώντας και το αντίστοιχο λεξιλόγιο, το αγαπημένο του πρόσωπο. Με ποιον τρόπο, λοιπόν, μπορούμε να βοηθήσουμε έναν μαθητή με δυσκολίες στην περιγραφή προσώπου με την εξ αποστάσεως διδασκαλία;
Ζητάμε από τον μαθητή να βρει μια αληθινή φωτογραφία από το πρόσωπο που θέλει να περιγράψει.
Σε μορφή power point στέλνουμε το αυτί, το μάτι και το στόμα. Του δίνουμε την οδηγία, να δείχνει το αυτί, όταν είναι να ακούσει, να δείχνουμε το μάτι, όταν είναι να δει την εικόνα για 1 λεπτό και μετά να τη γυρίσει ανάποδα και το στόμα, όταν είναι να ξεκινήσει την εξωτερική περιγραφή του προσώπου, πρώτα προφορικά.
Σε μορφή power point στέλνουμε τις εξής ερωτήσεις:
-Ποιο είναι το όνομα του προσώπου και ποια είναι η ηλικία του;
-Πώς είναι εξωτερικά το πρόσωπο της εικόνας σου;
-Ποιο είναι το χρώμα των ματιών του/της;
-Ποιο είναι το χρώμα των μαλλιών του/της;
-Πώς είναι τα αυτιά του/της;
-Πώς είναι η μύτη του/της;
-Μπορείς να αναφέρεις κάποιες λεπτομέρειες που θυμάσαι από το
πρόσωπό του/της;
Στο ίδιο power point, έχουμε γράψει λέξεις που περιγράφουν τα εξωτερικά χαρακτηριστικά προσώπων, όπως χρώματα, για παράδειγμα, ξανθά, καστανά, μελαχρινά, επίθετα, για παράδειγμα, αμυγδαλωτά, βουρκωμένα, γαμψή, σαρκώδη, καλοχτενισμένα, στρογγυλό, πεταχτά, ουσιαστικά, για παράδειγμα, χείλη, αυτιά, στόμα, μύτη, φακίδες.
Σε μορφή power point στέλνουμε τις εξής ερωτήσεις, για το υπόλοιπο σώμα:
-Τι ύψος έχει; (ψηλός, κοντός)
-Τι βάρος έχει; (παχύς, αδύνατος)
-Σε ποια φυσική κατάσταση βρίσκεται και γιατί το πιστεύεις αυτό; (γεροδεμένος, κοκκαλιάρης, αρρενωπός)
-Σε αυτήν τη φωτογραφία, ποιο είναι το ύφος του και γιατί το πιστεύεις αυτό; (παράξενο, ανήσυχο, ύποπτο, έξυπνο, καλοσυνάτο)
Κατόπιν δίνουμε την οδηγία να γυρίσει τη φωτογραφία και να δει αν οι απαντήσεις που έδωσε αντιστοιχούν στα εξωτερικά χαρακτηριστικά του πρόσωπο της φωτογραφίας.
Σε μορφή power point στέλνουμε τις ερωτήσεις που αφορούν τα εσωτερικά χαρακτηριστικά του προσώπου:
-Ποια πιστεύεις πώς είναι τα προτερήματα του προσώπου; Γιατί;
Μπορείς να δώσεις μερικά παραδείγματα;
-Ποια πιστεύεις πώς είναι τα ελαττώματα του προσώπου; Γιατί;
Μπορείς να δώσεις μερικά παραδείγματα;
-Ποια είναι τα ενδιαφέροντά του;
-Ποια είναι τα συναισθήματά σου;
Ο μαθητής παίρνει όλες τις πληροφορίες και ξεκινάει να περιγράφει το αγαπημένο του πρόσωπο, γραπτώς. Κάθε φορά που γράφει μια παράγραφο, μας τη διαβάζει, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις.