Οι τελευταίες τάσεις γύρω από την υγιεινή διατροφή, τη δική μας, αλλά κυρίως των παιδιών μας, είναι ενθαρρυντικές, καθώς φαίνεται πως πλέον οι καταναλωτές δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από τη Focus Bari και την Tetra Pak Hellas, για να καταγράψουν τις τάσεις στην αγορά τροφίμων και συσκευασίας, είναι εμφανής η στροφή προς προϊόντα που κάνουν καλό, είναι ποιοτικά και υγιεινά και συνεπώς αποτελούν μέρος μιας υγιεινής, καθημερινής διατροφής.
Σύμφωνα με την έρευνα, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα προϊόντα υγιεινής διατροφής φαίνεται να έχουν οι γονείς, με πρώτες τις μητέρες.
Γιατί όμως οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται έντονα στην υγιεινή διατροφή;
Σχεδόν το 92% των Ελλήνων καταναλωτών αναγνωρίζει ότι η διατροφή επηρεάζει τη φυσική αλλά και την πνευματική κατάσταση του ατόμου. Δεν είναι τυχαίο που σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνει ότι ασκείται έχει διπλασιαστεί απο το 2011!
Παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων με θρεπτικά συστατικά και ένα μεγάλο ποσοστό δείχνει να προτιμά προϊόντα που προέρχονται από μικρές τοπικές βιομηχανίες καθώς θεωρούνται πιο υγιεινά και ποιοτικά. Και σε αυτή την επιλογή οι μητέρες είναι αυτές που φαίνονται να παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Οι βιταμίνες και οι ευεργετικές ιδιότητες είναι αυτές που, όταν αναγράφονται στις συσκευασίες, αποτελούν κίνητρο αγοράς.
Συνεπώς, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι τα οφέλη στην υγεία μας, τη δική μας αλλά και των παιδιών μας, είναι αυτά που μας παρακινούν να ακολουθούμε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής.
Αξίζει να πούμε ότι στις ερωτήσεις των ερευνητών για τις στάσεις των καταναλωτών απέναντι στις συσκευασίες που επιλέγουν, είναι σαφής η απαίτηση σχετικά με τον τόπο προέλευσης του προϊόντος αλλά και το κατά πόσο αυτές είναι φιλικές προς το περιβάλλον.
Και σε αυτό το σημείο φαίνεται να υπερτερούν οι γυναίκες, καθώς, αναλύοντας τις διαφορετικές συμπεριφορές των δύο φύλων, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι γυναίκες φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη βάση στα χαρακτηριστικά της συσκευασίας που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος.
Τέλος, όσον αφορά στις χάρτινες συσκευασίες Tetra Pak, οι 8 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ότι είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Αντίστοιχα, ένας εξίσου σημαντικός αριθμός καταναλωτών θεωρεί ότι προστατεύουν αποτελεσματικά τα προϊόντα, είναι πρακτικές και εύχρηστες.
Γενικότερα για τις συσκευασίες θα λέγαμε, σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα, ότι διαπιστώνεται μια πολύ θετική στάση προς τις συσκευασίες Tetra Pak, ιδιαίτερα από γονείς, και κυρίως μητέρες, καθώς και από άτομα που ενδιαφέρονται για ζητήματα υγιεινής διατροφής.