Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, αρκετά παιδιά δυσκολεύονται να μπουν ξανά στη διαδικασία διαβάσματος και στην οργάνωση των μαθημάτων τους. Αδυνατούν να διαχειριστούν και να οργανώσουν τον χρόνο τους και να θέσουν ως προτεραιότητα τα σχολικά τους καθήκοντα.
Οπότε, είναι σημαντικό να τους βοηθήσουμε, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, να ξεκινούν τις εργασίες τους χωρίς καθυστέρηση, να εκτιμούν τον χρόνο που χρειάζονται για να τις ολοκληρώσουν, να παραμένουν συγκεντρωμένοι και να οργανώνουν το υλικό τους.
Αρχικά, συμβουλεύουμε τα παιδιά μας να παίρνουν ένα υγιεινό σνακ και χυμό πριν ξεκινήσουν την εργασία τους. Για παράδειγμα, τα τρόφιμα που περιέχουν μονοακόρεστα λιπαρά οξέα όπως το αβοκάντο, το ελαιόλαδο, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια, αυξάνουν τα επίπεδα της ντοπαμίνης και βελτιώνουν την προσοχή και τη μνήμη. Επιπλέον, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στα τρόφιμα ή η βιταμίνη Β βελτιώνουν τη σκέψη και τις γνωστικές δεξιότητες. Επιπροσθέτως, τα φρέσκα τρόφιμα και φρούτα βελτιώνουν, επίσης, τη συγκέντρωση, την προσοχή και τη μνήμη.
Έπειτα, καθοδηγούμε τα παιδιά μας να έχουν μαζί τους μόνο χρήσιμα πράγματα, όπως μολύβια, στυλό, χάρακες, να οργανώνουν το υλικό στο γραφείο με έξυπνο και πρακτικό τρόπο, όπως εκείνα τα εξυπηρετεί και να ελαχιστοποιούν τους περισπασμούς.
Φροντίζουμε να ξεκινούν την ίδια ώρα και στο ίδιο σημείο, που δεν είναι απαραίτητο να είναι το δωμάτιό τους, κάθε μέρα.
Επιπλέον, ο χώρος εργασίας τους, χρειάζεται να διατηρείται τακτοποιημένος, απομακρύνοντας όλα τα άχρηστα πράγματα και έχοντας μόνο όσα χρειάζονται. Αυτό μπορεί να γίνει ως παιχνίδι, βάζοντας την αγαπημένη τους μουσική και στη διάρκεια δέκα λεπτών να έχουν τακτοποιήσει τον χώρο εργασίας τους, όπως εκείνα επιθυμούν.
Κατόπιν, το διάβασμά τους μπορεί να συνοδεύεται από μουσική, καθώς βοηθάει τον εγκέφαλο να συγκεντρωθεί και το παιδί να παραμένει ήρεμο. Η κλασική μουσική, όπως Μότσαρτ ή ο Μπετόβεν είναι ιδανική για συγκέντρωση, βελτιώνει τη μνήμη, καθώς δεν περιέχει λέξεις για να αποσπά την προσοχή και αυξάνει την παραγωγικότητα. Άλλες επιλογές είναι μουσική με ήχους από τη φύση, όπως η βροχή ή ο ήχος της θάλασσας.
Τέλος, χρειάζεται να συζητάμε με τα παιδιά μας όλες τους τις ανησυχίες, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, καθώς όπως έχει αποδειχθεί το 90% των ανησυχιών τους είναι χάσιμο χρόνου και ενέργειας. Οι όποιες ανησυχίες τους μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή τους από τα καθήκοντά τους και να αποτελέσουν τροχοπέδη για μια πετυχημένη σχολική χρονιά.