Το Μουσείο φέρνει τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη και τον πολιτισμό, παρουσιάζει το μουσείο σαν ένα εναλλακτικό χώρο καιείδος παιχνιδιού, καλλιεργεί την αισθητική, ενθαρρύνει την παρατηρητικότητα, την κριτική σκέψη και δίνει την ευκαιρία στηνοικογένεια να είναι όλοι μαζί.
Δραστηριότητες πριν την επίσκεψη
– Δείχνουμε στα παιδιά φωτογραφίες από αντικείμενα, που θα βρούμε στο Μουσείο
– Συζητάμε τι μπορούμε να κάνουμε σ’ ένα μουσείο και τι δεν μπορούμε να κάνουμε
– Για να απαλύνουμε τους περιορισμούς του χώρου, μπορούμε να έχουμε μαζί νερό και φαγητό για πριν και μετά την επίσκεψη, ένα αντικείμενο για να αγγίζουμε (π.χ. ένα κομμάτι μάρμαρο στο Αρχαιολογικό, ή ένα κομμάτι από γούνα ή δέρμα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας)
– Η επίσκεψη διαρκεί λίγο, μπορούμε να δούμε ένα πίνακα ζωγραφικής, ή ένα άγαλμα και να μιλήσουμε για αυτό
– Μπορούμε να συνδυάσουμε την επίσκεψη με μια βόλτα σε παιδική χαρά ή πάρκο.
Δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης
Μπορούμε να έχουμε μαζί μας: χαρτιά Α4, ξυλομπογιές, ίσως κάποιο μαξιλάρι ή ένα κομμάτι πανί για να καθίσουμε στο πάτωμα, ένα παραμύθι σχετικό με την έκθεση, μία εικόνα ενός πίνακα, ζώου, ένα καρποστάλ, μία φωτογραφική μηχανή και πολλή φαντασία και κέφι!!!!
– Να ακούσουμε και να πούμε τις ιστορίες που μας ψιθυρίζει ένα άγαλμα
– Να ζωγραφίσουμε ότι μας άρεσε πιο πολύ
– Να «μπούμε» μέσα στον πίνακα και να γίνουμε οι ήρωες
– Να έχουμε μαζί μας καρτέλες με το θέμα του Μουσείου (πχ. καρτέλες με ζώα στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, ή καρτέλες με αγάλματα ή αγγεία στο Αρχαιολογικό Μουσείο) και να ψάξουμε να τα βρούμε
– Να αναπαραστήσουμε με το σώμα μας ένα ζώο ή ένα άγαλμα, που μας άρεσε.
– Να διαλέξουμε μια κάρτα ή ένα ενθύμιο από το πωλητήριο του Μουσείου
– Μπορούμε να κάνουμε διάλειμμα, πηγαίνοντας στην αυλή ή στο καφέ του Μουσείου
Δραστηριότητες μετά την επίσκεψη
1. Συζητάμε τι μας έκανε εντύπωση και το ζωγραφίζουμε
2. Κρεμάμε τη ζωγραφιά του παιδιού στον τοίχo
3. Κόβουμε την κάρτα- ενθύμιο σε μεγάλα κομμάτια και την κάνουμε παζλ
4. Φτιάχνουμε ένα αναμνηστικό βιβλίο με τις ζωγραφιές και τις φωτογραφίες, που μαζεύουμε από την κάθε μας επίσκεψη
4. Μαζεύουμε αντικείμενα για να κάνουμε τη δική μας συλλογή και να την εκθέσουμε στο δωμάτιο μας, ή στο έκθεμα του Παιδικού Μουσείου: «η συλλογή μου»
Της Εύης Καλλιανιώτου, Μουσειοπαιδαγωγού & Νηπιαγωγού στο Νηπιαγωγείο της Νέας Γενιάς Ζηρίδη